ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ NEWS

Γιατί ένα ρούχο της αείμνηστης Μιράντας «ντύνει» τη Μπουμπουλίνα του εικαστικού Θ. Βαλαώρα

Γιατί ένα ρούχο της αείμνηστης Μιράντας «ντύνει» τη Μπουμπουλίνα του εικαστικού Θ. Βαλαώρα


Αναπόσπαστο στοιχείο προσωπογραφίας της Μπουμπουλίνας αποτελεί πλέον ρούχο της αείμνηστης Αγρινιώτισσας Μιράντας.

Νέους τρόπους να συνδέει την εικαστική δημιουργία με τη συλλογική μνήμη ανακαλύπτει συνεχώς ο γνωστός καλλιτέχνης, σκηνογράφος και συλλέκτης Θανάσης Βαλαώρας. Μια ανοιχτόχρωμη πουκαμίσα της αείμνηστης Μιράντας Κουτσικάκη, χαρακτηριστικής μορφής του Αγρινίου, αξιοποιήθηκε για την ένδυση της Μπουμπουλίνας την οποία ζωγράφισε με αυγοτέμπερες πάνω σε παλαιό ξύλο. Πρόκειται για έργο μιας ευρύτερης και εξαιρετικά επίκαιρης συλλογής η οποία περιλαμβάνει προσωπογραφίες ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, όπως του Καραϊσκάκη, του Κολοκοτρώνη, του Κανάρη και του Μιαούλη.

Το ένδυμα που εντάχθηκε οργανικά στο έργο του Θανάση Βαλαώρα είχε καταλήξει στα σκουπίδια μετά το θάνατό της Μιράντας  (σ.σ. διακρίνεται πρώτη στη φωτογραφία που ακολουθεί) , πριν λίγα χρόνια, μαζί με αναρίθμητα ακόμα προσωπικά της αντικείμενα και ντοκουμέντα όπου αποτυπώνονται ενδιαφέρουσες πτυχές της τοπικής ιστορίας του 20ου αιώνα. Ανάμεσα στα ευρήματα περιλαμβάνεται η αλληλογραφία της με τη Σοφία Βέμπο. Οι παλαιότεροι Αγρινιώτες θα θυμούνται, άλλωστε, πόσο άρεσε στην αδερφή της Φίφη, στην φροντίδα της οποίας αφιερώθηκε η Μιράντα λόγω του προβλήματος με την όρασή της, να ερμηνεύει δικά της τραγούδια.

«Κράτησα τα ρούχα της από σεβασμό αλλά πάντα ήθελα να την εντάξω με κάποιο τρόπο στο έργο μου», σχολίασε ο Θανάσης Βαλαώρας. Ο δυναμισμός, η τόλμη και η αυθεντικότητά της παραπέμπουν, κατά τον εικαστικό, σε γυναικείες μορφές που αγωνίστηκαν για κάποια ιδέα. «Μια τέτοια γυναίκα θα ήταν η Μιράντα αν ζούσε την εποχή της Επανάστασης», υπογράμμισε ο καλλιτέχνης, αποκωδικοποιώντας το συμβολισμό που εμπεριέχεται στο έργο του. Τα υφάσματα συνταίριαξε αρμονικά η Βάγια Κωνσταντή “”ντύνοντας” τη Μπουμπουλίνα χωρίς να αγνοήσει την παράδοση και το πουκάμισο της Μιράντας βρήκε τη θέση που του άξιζε.

Τα έργα του Θανάση Βαλαώρα με τους ήρωες της Επανάστασης καθώς και εικαστικές εγκαταστάσεις του, όπως αυτή που αφορά την άλωση του Βραχωρίου στις 11 Ιουνίου 1821, θα είχαν ήδη εκτεθεί στον επαγγελματικό – εκθεσιακό χώρο «Αβραξάς» αλλά η επιδημία δεν το επέτρεψε. Ο εικαστικός και σκηνογράφος φιλοδόξει ο στόχος αυτός να γίνει πραγματικότητα μέσα στον προσεχή Μάιο.

Φόνη Γερμενή

Δείτε φωτογραφίες από τις δημιουργίες του Θ. Βαλαώρα:

 

 

 

 

 

Φωτογραφίες έργων: Δημήτρης Τσάμης
Φωτογραφία Μιράντας: Συλλογή Θανάση Βαλαώρα

 

Γίνετε μέλη στην ενημερώτικη ομάδα της Αιτωλοακαρνανίας. Ενημερώστε, ενημερωθείτε και σχολιάστε τα πάντα ελεύθερα ΕΔΩ!

Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πήγη, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Σχετικές αναρτήσεις

Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την ενίσχυση του Νοσοκομείου Αγρινίου – ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

aitoloakarnanianews.gr

Ηχηρό μήνυμα στήριξης της τοπικής αγοράς από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας

aitoloakarnanianews.gr

Αγρίνιο: Σύλληψη δύο παράνομων μεταναστών

aitoloakarnanianews.gr

Αγρίνιο: Συμβάσεις ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση και συντήρηση δρόμων

aitoloakarnanianews.gr

Αγρίνιο: Με «οδηγό» τους λογιστές

aitoloakarnanianews.gr

Δήμος Αγρινίου: Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς

aitoloakarnanianews.gr

Αφήστε ένα σχόλιο