AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αγρίνιο

Εστίαση Αγρινίου: Έρχονται αυξήσεις έως 15%  

[ad_1]

Εστίαση Αγρινίου: Έρχονται αυξήσεις έως 15%  


«Ζέσταναν» οι γιορτές την εστίαση, αλλά φεύγουν και…. έρχονται αυξήσεις έως 15% όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, σύμφωνα με την οποία «ανάσα» από την εορταστική περίοδο πήρε η εστίαση ωστόσο είναι «μονόδρομος» οι ανατιμήσεις σύμφωνα με τον Πρόεδρος της Εστίασης στο Αγρίνιο για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Η αύξηση της επισκεψιμότητας που σημειώθηκε στην περιοχή του Αγρινίου κατά την εορταστική φετινή περίοδο απέφερε και αντίστοιχη δουλειά στον κλάδο της εστίασης, συνεπώς και τον αντίστοιχο τζίρο στα ταμεία!

Είναι ιδιαίτερα θετικό πως όλες οι επιχειρήσεις εστίασης του Αγρινίου δούλεψαν πολύ καλά ή έστω καλά, καθώς το επόμενο χρονικό διάστημα τα πράγματα θα είναι ιδιαίτερα δύσκολα τα πράγματα υπό πολλές εκφάνσεις.

Από τις 23/12/23 και έπειτα ξεκίνησε η αύξηση της δουλειάς σε σύγκριση με το προηγούμενο χρονικό διάστημα και οι επιχειρήσεις της εστίασης του Αγρινίου πέτυχαν άμεσα να «πιάσουν» το επίπεδο τζίρου που είχαν κατά την αντίστοιχη εορταστική περίοδο.

Παράλληλα όμως κατεγράφη και επιπλέον αύξηση τζίρου σε αρκετές περιπτώσεις, η οποία όμως ήταν καθαρά πλασματική και αποδίδεται αποκλειστικά στην αύξηση της τιμής που υπήρξε σε κάποια προϊόντα που σερβίρονται στον κλάδο της εστίασης και όχι στο ότι πούλησαν οι επιχειρήσεις περισσότερα προϊόντα.

Η πολύ δουλειά θα κρατήσει μέχρι και τα Θεοφάνεια, ως είθισται, αλλά το επόμενο χρονικό διάστημα τα πράγματα θα δυσκολέψουν ιδιαίτερα. Ο λόγος είναι ότι θα υπάρξουν αυξήσεις, ανατιμήσεις, σε όλα τα προϊόντα στον κλάδο της εστίασης μέχρι και 15%.

Η αύξηση αυτή, όπως τονίζει ο Πρόεδρος του κλάδου Εστίασης και Αναψυχής Αγρινίου Κώστας Ναστούλης, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο να καταστήσουν τις επιχειρήσεις τους οι επαγγελματίες του κλάδου βιώσιμες. Δεν τίθεται πλέον θέμα κέρδους, όπως σημειώνει με έμφαση ο κ. Ναστούλης, αλλά βιωσιμότητας.

O Κώστας Ναστούλης

Συγκεκριμένα ο κ. Ναστούλης μιλώντας στη «Σ» τονίζει: «η περίοδος των Χριστουγέννων φέτος ήταν μια πάρα πολύ καλή περίοδος. Γενικότερα από το 2019 και έπειτα η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς για την εστίαση είναι πάρα πολύ «δυνατή» και οι τζίροι συχνά είναι πολύ καλοί, αντίστοιχοι δηλαδή σαν αυτούς που κάνουμε κατά την περίοδο του Πάσχα που είναι κατ’ εξοχήν γιορτή της επαρχίας.

Υπήρχε μεγάλη προσέλευση στα καταστήματα εστίασης φέτος. Συγκεκριμένα ο τζίρος ήταν στο ίδιο επίπεδο με αυτόν που κάναμε πέρυσι τα Χριστούγεννα, ενώ σε μερικές περιπτώσεις ήταν και παραπάνω. Ωστόσο, η αύξηση αυτή είναι πλασματική και οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση της τιμής που υπήρξαν σε κάποια προϊόντα που σερβίρουμε στα καταστήματά μας και όχι γιατί πουλήσαμε παραπάνω.

Το θετικό όμως είναι πως όλοι κινηθήκαμε πολύ καλά και κυρίως οι επιχειρήσεις εστίασης που είναι στο κέντρο της πόλης είχαν συνέχεια κόσμο και πήγαν πάρα πολύ καλά.

Η αύξηση της δουλειάς στην εστίαση κατά την εορταστική περίοδο σε σύγκριση με τη προηγούμενο περίοδο ανέρχεται στο 20%, επαναλαμβάνω όμως πως πρόκειται για πλασματική αύξηση του τζίρου.

Όλοι οι κλάδοι της εστίασης δούλεψαν καλά, δηλαδή και οι ταβέρνες με τα εστιατόρια και τα ουζερί με τα μπαρ και φυσικά τα καφέ. Δεν υπάρχει μαγαζί που να μην δούλεψε καλά ή έστω ικανοποιητικά, αν και η δουλειά των γιορτών ξεκίνησε από τις 23/12 και έπειτα. Τις προηγούμενες ημέρες από τις 23/12 δεν υπήρχε ιδιαίτερη κίνηση, η αγορά ήταν πάρα πολύ «παγωμένη», αλλά από τις 23/12 το σκηνικό στην εστίαση άλλαξε πλήρως.

Η δουλειά των γιορτών θα διατηρηθεί και μέχρι τα Θεοφάνεια, αν όχι στους ίδιους ρυθμούς, σίγουρα μέχρι τότε θα είναι καλά τα πράγματα για τις επιχειρήσεις μας. Η τελευταία ημέρα που όλα ίσως τα καταστήματα της εστίασης θα είναι γεμάτα ήταν η Τρίτη 02/01, αν και καλά θα είναι για τους επαγγελματίες της εστίασης και μέχρι τα Θεοφάνεια όπως προαναφέραμε, ανεξαρτήτως αν παρουσιάσει μια κάμψη η κίνηση στην εστίαση.

Επίσης, την παραμονή και ανήμερα των Θεοφανείων γνωρίζουμε πως θα δουλέψουμε πολύ καλά, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, ενώ μετά ο κλάδος μας έχει να αντιμετωπίσει σωρεία προβλημάτων μετά τα Θεοφάνεια.

Μετά τις γιορτές όλα τα καταστήματα εστίασης θα πρέπει να προσαρμόσουν τις τιμές τους, καθώς το ενεργειακό κόστος είναι στο διπλάσιο εδώ και πάρα πολύ καιρό, ενώ αν δεν προχωρήσουμε σε σταδιακές αυξήσεις οι επιχειρήσεις μας δεν θα μπορούν να είναι βιώσιμες και αυτό ισχύει με μαθηματική ακρίβεια.

Θεωρώ πως σίγουρα θα υπάρξουν ανατιμήσεις όχι μόνο στην εστίαση, αλλά και σε άλλους κλάδους. Το ποσοστό ανατίμησης των τιμών στον κλάδο της εστίασης θα είναι της τάξεως του 15%, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει σταδιακά οι ανατιμήσεις προϊόντων στον κλάδο της εστίασης στην περιοχή μας. Ο κόσμος όμως την εορταστική περίοδο ξοδεύει ευκολότερα, συνεπώς θα γίνει αντιληπτή η αύξηση το επόμενο διάστημα που όλες οι επιχειρήσεις, αν φυσικά δεν έχουν προβεί σε αύξηση των τιμών των προϊόντων τους, θα αναγκαστούν να την κάνουν την αύξηση.

Υπάρχει ανάγκη πολλοί επιχειρηματίες της εστίασης να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων, όχι για λόγους κέρδους, αλλά καθαρά για να καταστήσουν βιώσιμες τις επιχειρήσεις τους, αν και σε πολλές περιπτώσεις επιχειρήσεων στην περιοχή του Αγρινίου που είναι ήδη παθητικές, η αύξηση του 15% δεν θα βοηθήσει ουσιαστικά.

Πλέον και αυτός που φοβόταν να κάνει αύξηση το προηγούμενο χρονικό διάσημα θα αναγκαστεί τις επόμενες ημέρες, το επόμενο διάστημα, να προχωρήσει στην αύξηση. Οι εξελίξεις, η ακρίβεια συγκεκριμένα και η ενεργειακή κρίση, με μαθηματική ακρίβεια, τον οδηγεί στο να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων του.

Το χρονικό διάστημα μέχρι και το Πάσχα, μετά τα Θεοφάνεια, μας φοβίζει ιδιαίτερα για το πώς θα συμπεριφερθεί ο κόσμος, καθώς εκτός των αυξήσεων θα είναι και η περίοδος που θα έχει περισσότερο κρύο στην περιοχή μας και πάντα ο παράγοντας αυτός επηρέαζε τις επιχειρήσεις μας, ενώ αυτοί οι παράγοντες σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση θα χτυπήσει άμεσα τους τζίρους μας.

Το αναψυκτικό είναι το πρώτο που θα επηρεαστεί και η τιμή του θα αυξηθεί, ενώ σε δεύτερη φάση και εντός του νέου έτους, πιθανότατα και σύντομα, είναι ότι τα καφέ θα σταματήσουν να προσφέρουν δωρεάν το νερό, το οποίο κοστίζει στις επιχειρήσεις μας τουλάχιστον 1.500 ευρώ το μήνα.

Στόχος είναι να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών μας και να καταστήσουμε βιώσιμες τις επιχειρήσεις μας».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Θρήνος για το βρέφος στην Πτολεμαΐδα – Οι γονείς καταγγέλλουν ότι τους έδιωξαν δύο φορές από το νοσοκομείο

 

 

 

[ad_2]

Related posts

Αγρίνιο: «Χέρι – χέρι» ακαδημαϊκή κοινότητα και τοπική επιχειρηματικότητα

aitoloakarnanianews

Θλίψη στο Αγρίνιο για τον χαμό του Γιάννη Μακρή

aitoloakarnanianews

Αγρίνιο: Λαμπρή η υποδοχή της εικόνας της Παναγίας του Όρους των Ελαιών (εικόνες & βίντεο)

aitoloakarnanianews

Αφήστε ένα σχόλιο