AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αγροτικα Νεα

Μείωση κατά 90% των φορτηγών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα

[ad_1]

Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία που ανέλυσε εταιρεία ναυτιλιακών υπηρεσιών Clarksons με έδρα το Λονδίνο, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επέλεξαν τη θαλάσσια οδό γύρω από την Αφρική, από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ήταν στις 9 Ιανουαρίου υπερδιπλάσιος από τον αντίστοιχο στις 21 Δεκεμβρίου.

Τα φορτηγά πλοία είναι το κύριο μέσο μεταφοράς βιομηχανικών και ημικατεργασμένων προϊόντων σε όλο τον κόσμο.

Ενδεικτική της σημασίας που έχουν αυτά τα στοιχεία για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα είναι η απόφαση και της γερμανικής Hapag-Lloyd, της πέμπτης μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βάσει χωρητικότητας, να εκτρέψει τα πλοία της από την Ερυθρά Θάλασσα προς το Ακρωτήριο.

Οι εκτροπές μέσω του νότιου άκρου της Αφρικής προσθέτουν από 10 έως 14 ημέρες σε κάθε ταξίδι μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.

Οι ναυτιλιακές γραμμές εκτρέπουν επίσης ορισμένες μεταφορές μεταξύ της Ασίας και της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ που προηγουμένως περνούσαν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.

Ο Stephen Gordon, επικεφαλής της έρευνας για την Clarksons, είπε ότι οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Κόλπο του Άντεν, στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας, ήταν σε «πολύ χαμηλά επίπεδα» από τα μέσα έως τα τέλη Δεκεμβρίου.

«Οι διελεύσεις εμπορευματοκιβωτίων [από την Ερυθρά Θάλασσα] παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και διέρχονται από το Ακρωτήριο», είπε ο ίδιος.

Εκτόξευση του ναύλων

Οι αυξανόμενες εκτροπές έχουν εκτοξεύσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμκατοκιβωτίων όπως αυτό αποτυπώνεται στον Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI), ο οποίος στις 5 Ιανουαρίου έφτασε στο υψηλότερο επίπεδό του μετά την πρωτόγνωρη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα της περιόδου της πανδημίας του κορονοϊού.

Η άνοδος οφείλεται στον διπλασιασμό, από 1.667 δολάρια στις 23 Δεκεμβρίου σε 3.577 δολάρια στις 5 Ιανουαρίου, του κόστους μεταφοράς ενός κοντέινερ από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ. Το κόστος μεταφοράς ενός container από τη Σαγκάη στη Γένοβα διπλασιάστηκε επίσης, από 1.956 δολάρια σε 4.178 δολάρια.

Μόλις στις 15 Δεκεμβρίου, στοιχεία από το Marinetraffic.com έδειξαν ότι η κυκλοφορία φορτηγών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μειώθηκε σχεδόν κατά 30% την ίδια ημέρα ένα χρόνο πριν.

Ο αριθμός των εκτροπών έχει αυξηθεί μετά την επίθεση στις 30 Δεκεμβρίου στο Maersk Hangzhou, της Maersk, καθώς κλονίστηκε η πεποίθηση των ναυτιλιακών εταιρειών ότι η Επιχείρηση Prosperity Guardian των ΗΠΑ, που αποσκοπούσε στην πρόληψη των επιθέσεων των Χούθι, θα έλυνε το πρόβλημα.

Ο Simon Heaney, ανώτερος διευθυντής στην έρευνα εμπορευματοκιβωτίων στην Drewry Shipping με έδρα το Λονδίνο, δήλωσε στους FT ότι οι εκτροπές είχαν αντιστρέψει μια σταθερή πτωτική τάση στους ναύλους από το τέλος των περιορισμών Covid.

«Για τους ιδιοκτήτες φορτίου, προσθέτει χρόνο, κόστος και αναστάτωση», τόνισε ο Heaney, ο οποίος έθεσε επιπλέον την παράμετρο του κινδύνου διαταραχής στα ευρωπαϊκά λιμάνια εάν πολλά καθυστερημένα δρομολόγια φτάνουν ταυτόχρονα. Και αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος δεδομένου ότι, με βάση την έρευνα, στις 9 Ιανουαρίου υπήρχαν 364 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδιών (TEUs), που εκτελούσαν δρομολόγια που εκτρέπονταν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, όταν στις 21 Δεκεμβρίου τα αντίστοιχα νούμερα έδειχναν 155 πλοία, χωρητικότητας 1,9 εκατ. TEU.

πηγή: ot.gr

[ad_2]

Source link

Related posts

Αυτόπτης μάρτυρας για την κοπέλα που γλίτωσε από τον «Δράκο των Εξαρχείων»: «Έλεγε: πήγε να με βιάσει και έτρεμε ολόκληρη»

Βάσει αιτημάτων εργοδοτών στις Περιφέρειες ο αριθμός εργατών γης λέει το υπουργείο Εργασίας

Ενημερωτική εσπερίδα του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με θέμα την Ξυλέλλα στην Καβάλα στις 8 Απριλίου

Αφήστε ένα σχόλιο