AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αθλητικα

Συμφέρει να σβήνω τον κινητήρα στα φανάρια για να εξοικονομώ καύσιμο;

[ad_1]

Αναζητούμε την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στον περιορισμό της κατανάλωσης και την προστασία μίζας και μπαταρίας.

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, η οικονομία αποτελεί ζητούμενο για την πλειοψηφία των οδηγών. Ακόμα και όσοι αρέσκονται να γκαζώνουν από το ένα φανάρι στο επόμενο, πλέον έχουν αρχίσει να κάνουν δεύτερες σκέψεις. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να εξοικονομούμε καύσιμα κατά τη χρήση του αυτοκινήτου, όπως το να επιταχύνουμε και να επιβραδύνουμε ομαλά. Τι ισχύει όμως κατά τη σύντομη στάση σε κόκκινο φανάρι ή στην κίνηση; Θα πρέπει να σβήνω τον κινητήρα σε περίπτωση που το όχημά μου δε διαθέτει σύστημα start/stop;

Πώς λειτουργεί το start/stop

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα το start/stop βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πρόκειται για το σύστημα που απενεργοποιεί τον κινητήρα κάθε φορά που το όχημα σταματά, σε φανάρι ή σε συνθήκες κίνησης.

Μόλις ο οδηγός βγάλει το πόδι από το φρένο (ή πατήσει τον συμπλέκτη σε αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο), τότε ο κινητήρας τίθεται και πάλι σε λειτουργία. Υπάρχει βέβαια ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα ή στο ταμπλό (με το «Α» σε έναν κύκλο με βελάκι και την ένδειξη off) για την απενεργοποίηση του συστήματος κατ΄ επιλογήν του οδηγού.

start stop

To κέρδος σε εξοικονόμηση καυσίμου

Ανάλογα με το οδηγικό στιλ και το πόσο συχνά ενεργοποιείται (π.χ. μέσα στην πόλη), το start/stop μπορεί να εξοικονομήσει έως και 10% καυσίμου. Οι κατασκευαστές το τοποθετούν στα αυτοκίνητα και για έναν ακόμα λόγο: Καθώς περιορίζει τις εκπομπές ρύπων, τους βοηθά να πιάνουν στους στόχους που τους θέτουν οι αρχές, όπως η ΕΕ.

Στα συστήματα start/stop, η ηλεκτρική μίζα έχει εξελιχθεί ώστε να είναι πιο ισχυρή και αξιόπιστη, καθώς στον κύκλο ζωής της θα κληθεί να λειτουργήσει εκατοντάδες χιλιάδες φορές.

starter
Μίζα / Φωτογραφία: Skoda Auto

Προσοχή: Το σύστημα start/stop είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μην είναι ενεργό όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές: π.χ. στις πολύ χαμηλές ή τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όταν η θέρμανση ή ο κλιματισμός πρέπει να λειτουργούν συνέχεια.

Τι πρέπει να κάνω αν το όχημά μου δεν έχει start/stop;

Οδηγώ ένα αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας, που δε διαθέτει start/stop/. Να σβήνω τον κινητήρα ή όχι όταν σταματώ στην κίνηση;

Καταρχάς να πούμε, ότι ένας μέσος κινητήρας παλαιότερης τεχνολογίας καταναλώνει περίπου 1 λίτρο καυσίμου ανά ώρα λειτουργίας στο ρελαντί. Αυτό σημαίνει περίπου 1,8-1,9 ευρώ για κάθε ώρα που ο κινητήρας είναι ενεργοποιημένος χωρίς το όχημα να κινείται.

Έχει υπολογιστεί ότι η απενεργοποίηση του κινητήρα για διάστημα άνω των 20 δευτερολέπτων προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου. Θεωρητικά λοιπόν, κάθε φορά που σταματάμε στο φανάρι ή στον… Κηφισό, κερδίζουμε σε καύσιμο αν γυρνάμε το κλειδί και σβήνουμε τον κινητήρα.

Προσοχή όμως:

Οι μίζες που δεν περιλαμβάνουν εργοστασιακό σύστημα start/stop δεν είναι σχεδιασμένες για τόσο πολλές και τόσο σύντομες μεταξύ τους απενεργοποιήσεις-ενεργοποιήσεις του κινητήρα.

Επιπλέον, η καταπόνηση της μπαταρίας είναι τόσο έντονη που η διάρκεια ζωής της θα περιοριστεί σημαντικά. Πολύ πιθανόν δηλαδή, να μας «αφήσει» σε κάποια τέτοια προσπάθεια.

Άρα, σε αυτοκίνητα χωρίς start/stop θα πρέπει να σβήνουμε τον κινητήρα μόνο σε ολιγόλεπτες στάσεις και όχι κάθε φορά που το όχημά μας ακινητοποιείται για λίγα δευτερόλεπτα.

Photo Credits: Audi

[ad_2]

Source link

Related posts

H σοβαρότητα του Δούκα, το κωμικό του τελικού και ο μάγκας Γιακουμάκης | Blog – Νίκος Αθανασίου

Ημέρα Αγίου Βαλεντίνου για… χωρισμένους: Σπάσε ένα αμάξι που γράφει το όνομα του πρώην σου – Newsbomb – Ειδησεις

Παναθηναϊκός: Η ωμή πραγματικότητα και οι ρεαλιστικές δυνατότητες | Blog – Γιώργος Κούβαρης

Αφήστε ένα σχόλιο