ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ NEWS

Θες να αρχίσεις Pilates; Τι σου προσφέρει, για ποιους ενδείκνυται

Η μέθοδος Pilates επινοήθηκε το 1920 από τον Joseph Pilates, ως ένα πρόγραμμα αποθεραπείας για τα μυοσκελετικά του προβλήματα και εξελίχθηκε σαν μια μέθοδο ευεργετικής άσκησης που προσφέρει έντονη αίσθηση ευεξίας. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Είναι καλό για όλους;

Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:

Αυξάνει την ευλυγισία, την δύναμη και την μυική αντοχή, χωρίς να δίνει όγκο στους μυς
Βελτιώνει τη σωστή στάση σώματος
Ανακουφίζει τους πόνους στη μέση και τον αυχένα, ενώ παράλληλα ευθυγραμμίζει τη σπονδυλική στήλη (π.χ. περιπτώσεις λόρδωσης, σκολίωσης, κύφωσης κλπ)
Βοηθά στην απομάκρυνση του στρες, δίνοντας έμφαση στη σωστή αναπνοή
Προλαμβάνει και αποκαθιστά τους τραυματισμούς
Προσφέρει, όπως και κάθε μορφή άσκησης, ευεξία

Μήπως το Pilates δεν είναι για σένα;
Αν θέλεις, όμως, να δεις γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα, το Pilates ίσως δεν είναι για σένα, διότι δεν είναι ένα πρόγραμμα γυμναστικής που έχει στόχο την καύση λίπους. Βοηθά μεν στην ανάπτυξη της μυικής μάζας του σώματος, η οποία αυξάνει το μεταβολισμό για 48 ώρες μετά την εκγύμναση, όπως βέβαια και κάθε μορφή αναερόβιας άσκησης, όμως δεν βοηθά ιδιαίτερα το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, καθώς δεν αυξάνει πολύ τον καρδιακό παλμό κατά τη διάρκεια της άσκησης. Βέβαια, ένας εξειδικευμένος Pilates trainer μπορεί να φτιάξει πρόγραμμα άσκησης με Pilates που να είναι αρκετά δυνατό και για ενδυνάμωση και για αερόβια.

Όσoν αφορά στους αθλητές, η ισομετρική άσκηση -όπως είναι το Πιλάτες- δε βελτιώνει την επίδοση στα περισσότερα αθλήματα, αλλά είναι ιδανική για διατάσεις αλλά και για να πλαισιώσει τη βασική προπόνηση. Η αύξηση της απόδοσης χρειάζεται λειτουργικές ασκήσεις και ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας, οι οποίες προωθούν το συντονισμό, την αρμονία των κινήσεων, τη βελτίωση της τεχνικής και, κυρίως, την πρόληψη και αποκατάσταση τραυματισμών.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι πριν αρχίσεις οποιαδήποτε μορφή άσκησης θα πρέπει να:

κάνουμε ένα γενικό check up, ώστε να γνωρίζουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας,
εν συνεχεία θα πρέπει να προσδιορίσουμε τους στόχους μας (καύση λίπους, ενδυνάμωση, ψυχική διάθεση κ.ά.)
και τέλος θα πρέπει να απευθυνθούμε σε έναν πτυχιούχο γυμναστή ακαδημίας με τις κατάλληλες γνώσεις πάνω στη φυσιολογία του ανθρώπου και στο Pilates, ο οποίος να γνωρίζει καλά πώς να προσαρμόσει ένα πρόγραμμα στις ανάγκες και τους στόχους μας.

Από την Χριστίνα Mαυρίδου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

ΠΗΓΗ

Source link

Γίνετε μέλη στην ενημερώτικη ομάδα της Αιτωλοακαρνανίας. Ενημερώστε, ενημερωθείτε και σχολιάστε τα πάντα ελεύθερα ΕΔΩ!

Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πήγη, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Σχετικές αναρτήσεις

Δέκα μάσκες ομορφιάς μόνο με ελαιόλαδο

aitoloakarnanianews.gr

Η αρμονία του προσώπου σου σχετίζεται άμεσα με τη θέση και το μέγεθος της γλώσσας σου

aitoloakarnanianews.gr

Μοναξιά: Χτυπά 3 στους 4 Αμερικανούς

aitoloakarnanianews.gr

Αμερικανική μελέτη για το μοντέλο δίαιτας 16:8

aitoloakarnanianews.gr

Γάμος: Γίνεται πιο ευτυχισμένος με το πέρασμα του χρόνου

aitoloakarnanianews.gr

Τατουάζ: Γιατί είναι επικίνδυνα για την υγεία σου;

aitoloakarnanianews.gr

Αφήστε ένα σχόλιο