AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Εθνικα

Αλλαγή στρατοπέδου στην ενεργειακή εξάρτηση της ΕΕ-Παν.Γερογλής

[ad_1]

Γράφει ο

Παναγιώτης Γερογλής*

Προ ολίγων ημερών, η ναυτιλιακή εταιρεία DYNAGAS συμφερόντων έλληνα εφοπλιστή , πούλησε δύο πλοία επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), σε αμερικανική κοινοπραξία (Energos), η οποία ελέγχεται πλήρως από τον αμερικανικό όμιλο διαχείρισης κεφαλαίων Apollo…

Η τιμή αγοράς που ανακοινώθηκε για αυτά τα δύο νεότευκτα (μόλις 2 ετών) ειδικά πλοία είναι περίπου 1 δις US $…, ποσό που παραπέμπει σε κέρδη περίπου μισού δισ !!…παρότι μεταχειρισμένα τα πλοία…

Ουσιαστικά πρόκειται για πλωτές μονάδες ειδικού σκοπού που συνεισφέρουν στην ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρων χωρών (και δη της Γερμανίας) και η κατάταξή τους ως “πλοία”, έγκειται στο χαρακτηριστικό της πλεύσης τους…

Η αρχική κατασκευή τους , ως καινούρια, κοστίζει από το μισό έως max τα 2/3 του ποσού που ανακοινώθηκε….πλην όμως θα χρειαστεί μια τουλάχιστον τριετία έως πενταετία για την κατασκευή τους (ανάλογα και με τις παραγγελίες που προηγούνται στις λιγοστές γιάρδες της Ασίας   που έχουν ικανότητα τέτοιων κατασκευών)…

Και ενώ το “τυράκι φαίνεται”…η “φάκα δεν φαίνεται” ??.., από τους φωστήρες πολιτικούς νάνους που ηγούνται της Ε.Ε….

Το κυρίαρχο σημείο είναι ότι τα υπόψη πλοία δόθηκαν με τα μακροχρόνια συμβόλαια τους στα λιμάνια που βρίσκονται (Stade και Mukran), έχοντας αναλάβει εδώ και δυο χρόνια, την απρόσκοπτη ενεργειακή υποστήριξη της Γερμανίας με φυσικό αέριο…(σε πρόσθεση  άλλων τριών FSRUs σε  Wilhelmsheaven, Brunsbuetter, Lubmin). 

Υπόψιν ότι η Γερμανία, παραμένει η “ατμομηχανή” της Ε.Ε., σε βιομηχανική παραγωγή και οικονομικά μεγέθη, παρότι  οι ρυθμοί έχουν πέσει…και χρειάζεται και ενέργεια και πρώτες ύλες…

Υπόψιν  επίσης, ότι το found  που αγόρασε τα δύο πλοία -ειδικές μονάδες,  διαθέτει με πρόσφατες επίσης αγορές,  περί τα 10 ειδικά πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG….

Θα πρέπει ακόμη να ληφθεί υπόψιν ότι  η απόσταση ΗΠΑ- Ευρώπης, ΄παραμένει σαφώς συντομότερη  από τη διαδρομή Περσικός Κόλπος – Ευρώπη, ιδιαίτερα μετά την χρονική και οικονομική επιβάρυνση που δημιουργεί ο περίπλους της Αφρικής, μετά τα γεγονότα με τους Χούτι…

Σε συνδυασμό με την καταστροφή του Nord Stream 2  (παραμένει “άγνωστο” ???..ποιός κατέστρεψε τους αγωγούς), βλέπουμε την Ε.Ε. να “ανεξαρτητοποιείται” από το ρωσικό Φ.Α. (φυσικό αέριο)…

Και εν τέλει  ακόμη και ένα  φθηνότερο  φυσικό αέριο ως αρχικό εξορυκτικό προίόν, θα μπορούσε να καθίσταται  μη ανταγωνιστικό, αν επιβαρυνόταν με υψηλότερα κόστη μεταφοράς…

Αυτό που δεν βλέπουμε έίναι το γεγονός, ότι η υπόψη “ανεξαρτητοποίηση”, γίνεται με τρόπο που οδηγεί σε ευθεία αμερικανική εξάρτηση…με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται….

Αντί η Ε.Ε., να φροντίσει  για την ενεργειακή αυτονομία της με ιδίες ευρωπαϊκές επενδύσεις σε πλοία και σταθμούς επαναεριοποίησης, ή έστω με ανάληψη του έργου από ευρωπαϊκά ελεγχόμενες εταιρείες, αφήνει το υπόψη τεράστιο έργο σε αγγλοσαξωνικά χέρια..

Να επισημανθεί  κλείνοντας, ότι τα συμφέροντα της Ε.Ε. (με τα επί μέρους γαλλογερμανικά όμοια) , δεν ευθυγραμίζονται απαραίτητα πάντοτε με τα Αγγλοσαξωνικά συμφέροντα…

Για την εξαναγκαστική ευθυγράμμισή τους όμως, κάλλιστα μπορούν να λαμβάνουν σχετικές πρόνοιες οι Αγγλοσάξωνες… είς το όνομα της “Αγίας Δύσης”…

Κάνοντας δε ιδιαίτερο focus στο BREXIT , υπάρχουν σίγουρα δύο αναγνώσεις…

Η μία είναι η επιφανειακή , όπου το BREXIT  ήταν μια πολιτική ¨αυθόρμητη” ενέργεια σε ικανοποίηση των απαιτήσεων της αμφιλεγόμενης και αμφισβητούμενης πλειοψηφίας του Βρετανικού λαού…  

Μια δεύτερη ματιά, πιο διεισδυτική,  δεν μπορεί να μην λάβει υπόψη της  ότι η εν λόγω ενέργεια παράλληληλα δεικνύει μια Αγγλοσαξωνική στρατηγική επιλογή , σε τόπο και σε χρόνο, η οποία  είναι σίγουρα συνδεδεμένη τόσο με αυτά που ήδη συμβαίνουν  ( αναφορικά με τη Ρωσοουκρανική σύγκρουση, την κρίση στη Γάζα και τις διεθνείς ανακατατάξεις ισχύος, e.g.  BRICS 5+5..),  αλλά αρκετά πιθανό και με αυτά  που έρχονται…

Υ.Γ. : Η  ποντοπόρος  ναυτιλία, στην οποία η χώρα μας κατέχει σημαντικότατο μέρος της, είναι σημαντικός παγκόσμιος γεωπολιτικός και γεωοικονομικός δρων, ο οποίος επηρεάζει ευθέως το αντίστοιχο γεωστρατηγικό  περιβάλλον . 

Και ενώ για τη ναυτιλία προτεραιότητά της παραμένει το κέρδος (με κάθε τρόπο και μέσο , θεμιτό και μη), οι πολιτικοί νάνοι του εγχωρίου πολιτικού συστήματος, αδυνατούν (??) να κατανοήσουν στο ελάχιστο τη σπουδαιότητά της….

Προσφάτως δε ακούμε, ότι η αποστολή φρεγάτας στην περιοχή της Υεμένης και η συμμετοχή μας στην επιχείρηση Prosperity Guardian,  εξασφαλίζει τα εθνικά συμφέροντα, λόγω της ελληνικής ναυτιλίας…

 Η εν λόγω συμμετοχή βέβαια, αποτελεί μια  πρώτης  τάξεως ευκαιρία, να καθοριστούν σαφώς τα ελληνικά συμφέροντα και να καταστούν γνωστά  ποιά είναι επιτέλους αυτά, αλλά και να μάθουμε επίσης , αν τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας, ευθυγραμμίζονται με τα αντίστοιχα εθνικά όμοια…

Παναγιώτης Γερογλής

Ταξχος ε.α.

Diploma in Diplomatic and Strategic Studies

MA in International Security and Applied Strategy

Political Adviser of EU   by  EU/EAS/ESDC

ex Military Adviser of Greece to the UN

ex Military Representative of  Greece to the OSCE/HLPG

ex NATO/PTEC/MPSOTC  Commander

ex  HNDGS/JMMLC Commander

[ad_2]

Source link

Related posts

Μακρόν προειδοποιεί: «Αν ο στόχος του Ισραήλ είναι η εξαφάνιση της Χαμάς ο πόλεμος θα κρατήσει 10 χρόνια»!

Ιδού τα…φουσκωτά του Πούτιν, vid

O OHE λέει ότι οι ισραηλινοί βομβαρδισμοί στην Τζαμπαλίγια «θα μπορούσαν να είναι έγκλημα πολέμου»

Αφήστε ένα σχόλιο