AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Ακτιο - Βονιτσα

Η Κατούνα πιο κοντά στο δρόμο «Άκτιο- Αμβρακία»: Αναβιώνει ο καταργημένος κόμβος «Κ10»

[ad_1]



  • Αντιδήμαρχος Σπ. Τομαράς: «Οι απαλλοτριώσεις είναι ενεργές, το έργο είναι ώριμο μελετητικά»

Φαίνεται ότι είναι ώριμες οι συνθήκες η Κατούνα του δήμου Ακτίου- Βόνιτσας όχι μόνο να μην απομονωθεί από τις σύγχρονες οδικές αρτηρίες της περιοχής αλλά και να αποκτήσει έναν κόμβο ο οποίος ήταν μέσα στον αρχικό σχεδιασμό αλλά στην συνέχεια καταργήθηκε και βγήκε εκτός, τον κόμβο με την κωδική ονομασία «Κ10» στην θέση Σαμάκι.

Η ανάρτηση του αντιδημάρχου Ακτίου- Βόνιτσας Σπύρου Τομαρά ήταν σχετική και αρκετά αισιόδοξη στα κοινωνικά δίκτυα: «Οριζοντιογραφία από τον καταργημένο κόμβο Κ 10 στο Σαμάκι Κατούνας! Σε συνεργασία με τον αρχικό μελετητή κάναμε ανάκτηση των αρχικών κατασκευαστικών σχεδίων και λεπτομερειών! Πρόκειται για τον καλύτερο κόμβο του εν λόγω αυτοκινητόδρομου Αμβρακίας με άνετη και εύκολη πρόσβαση με σύγχρονες μεθόδους! Η προσπάθεια προχωράει με γοργούς και αυξανόμενους ρυθμούς για όλα τα θέματα!», έγραψε χαρακτηριστικά.

O αντιδήμαρχος Ακτίου- Βόνιτσας, Σπύρος Τομαράς

Μιλώντας στην «Συνείδηση» ο κ. Τομαράς έκανε λόγο για μελετητικά ώριμο έργο με κάθε κατασκευαστική λεπτομέρεια. Η Κατούνα απέχει μόλις 1700 μέτρα από τον αυτοκινητόδρομο και ο συγκεκριμένος κόμβος ήταν μέσα στα σχέδια. Δυστυχώς, το 2013 θέλησαν να τον καταργήσουν αλλά η αρχική μελέτη παρέμεινε και μάλιστα έχει τέτοια χαρακτηριστικά που μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε. Η σπουδαιότερη προοπτική υπάρχει διότι παραμένουν ενεργές οι απαλλοτριώσεις και για όποιον γνωρίζει από δημόσια έργα, οι απαλλοτριώσεις είναι η μεγαλύτερη γάγγραινα. Εδώ όμως μιλάμε για μελετητική και κατασκευαστική επάρκεια και για απαλλοτριώσεις που ισχύουν. Θα χρειαστούν 5 μήνες κατασκευών για το τελευταίο κομμάτι με μελέτη από την παλιά εργολαβία και μάλιστα χωρίς να υπάρξουν διακοπές κυκλοφορίας μιας και λόγω χώρου υπάρχει η δυνατότητα να υπάρξει μικρή παράκαμψη ενώ θα γίνονται όσα πρέπει», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Ακτίου-Βόνιτσας,  πρέπει να αναπροσαρμοστεί ο προϋπολογισμός, φυσικά. «Δεν έχει να κάνει αυτό με τις μελέτες και την ωριμότητά τους αλλά με τις άλλες τιμές που έχουν πια τα υλικά, π.χ. τα ασφαλτικά. Για τις ίδιες ποσότητες οι τιμές είναι άλλες, έχουμε άνοδο και ο προϋπολογισμός θα πρέπει να μεγαλώσει. Κατά τα λοιπά, μπορούμε να αισιοδοξούμε για ένα έργο σύγχρονο με άνετη πρόσβαση και προοπτικές για την περιοχή. Έχει σημασία το ότι ανακτήσαμε τα αρχικά κατασκευαστικά σχέδια και τις τεχνικές λεπτομέρειες και τώρα μπορούμε να διεκδικήσουμε τους πόρους που χρειάζονται», επεσήμανε ο κ. Σπ. Τομαράς.

Πρέπει να επισημανθεί ότι ειδικά κάτοικοι από το δήμο Ξηρομέρου και τις περιοχές όπως ο Αστακός είχαν εκφράσει πολλά παράπονα για επικείμενο «αποκλεισμό της Κατούνας από τον δρόμο και απομόνωση της ευρύτερης περιοχής».

Τελικά στις 18 Ιουλίου του 2022 είχε δοθεί στην κυκλοφορία η διάβαση/ γέφυρα που θα περνούσε πάνω από τον καινούργιο άξονα Αμβρακία – Άκτιο για πρόσβαση στο σημείο Σαμάρι.
Στις 21 Ιουλίου, επίσης, είχε δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα του δρόμου από κόμβο Αμβρακίας απευθείας μέχρι το Λουτράκι, έναν δρόμος που φτιάχτηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατά κάποιο τρόπο ως αντισταθμιστικό έργο της κατάργησης του κόμβου στο Σαμάκι, δηλαδή τον «κόμβο 10» ή Κ10 εν συντομία.

Μπορεί να πει κάποιος ότι με τον συγκεκριμένο κόμβο για την Κατούνα που σχεδιάζεται και παρουσίασε ο κ. Τομαράς, η Κατούνα οριστικά αποφεύγει οποιονδήποτε κίνδυνο απομόνωσης ή υπανάπτυξης στο μέλλον.

Γιάννης Συμψηρής – Εφημερίδα Συνείδηση

 

 

 


https://sinidisi.gr/katoyna-dromo-aktio-amvrakia-anavionei-o-komvos-k10/

Related posts

Αυτοί θα είναι οι νέοι αντιδήμαρχοι Ακτίου-Βόνιτσας

aitoloakarnanianews

Νέο τροχαίο στο Δρυμό Βόνιτσας – Τραυματίστκε συνοδηγός

aitoloakarnanianews

Δρόμος Πλαγιά – Πογωνιά: Τέταρτη παράταση λόγω χρηματοροής

aitoloakarnanianews

Αφήστε ένα σχόλιο