AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Διεθνη

Κάλυμμα κινητήρα αεροσκάφους Boeing 737-800 αποκολλήθηκε στον αέρα

[ad_1]

Εξαιρετικά ανησυχητικό συμβάν με επιβατικό αεροσκάφος Boeing 737-800 καταγράφηκε χθες, όταν αποκολλήθηκε κάλυμμα κινητήρα αεροπλάνου της Southwest Airlines κατά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Ντένβερ (Κολοράντο, Δυτικές ΗΠΑ) και χτύπησε πτερύγιο καμπυλότητας του φτερού του, γεγονός που εξώθησε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να ξεκινήσει έρευνα.

Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και το αεροσκάφος – εκτελούσε την πτήση 3695 προς το Χιούστον (Τέξας, Νότια) – επέστρεψε και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ στις 08:15 (τοπική ώρα· 17:15 ώρα Ελλάδας), προτού ρυμουλκηθεί σε πύλη. Το Boeing 737-800, το οποίο μετέφερε 135 επιβάτες και είχε εξαμελές πλήρωμα, έφθασε σε ύψος 10.300 ποδών (3.140 μέτρων) προτού επιστρέψει στο Ντένβερ, περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση. Επιβάτης μοιράστηκε μέσω της κοινωνικής πλατφόρμας X, ένα βίντεο στο οποίο εικονίζεται το κάλυμμα του κινητήρα καθώς φεύγει από τη θέση του και γίνεται κομμάτια, που παρασύρονται από τον άνεμο.

Οι επιβάτες έφθασαν στον τελικό τους προορισμό – το Χιούστον – με άλλο αεροσκάφος της Southwest Airlines με σχεδόν τέσσερις ώρες καθυστέρηση. Ο αερομεταφορέας ανέφερε πως ομάδες συντήρησης εξετάζουν ενδελεχώς το αεροσκάφος. Σύμφωνα με τα αρχεία της FAA, το συγκεκριμένο 737-800 τέθηκε σε υπηρεσία τον Ιούνιο 2015. Η κατασκευάστρια – Boeing – παρέπεμψε τις ερωτήσεις για το συμβάν στον αερομεταφορέα, με την Southwest να αποφεύγει να διευκρινίσει πότε έγινε η τελευταία συντήρηση του κινητήρα.

Ο τύπος 737-800 – έχουν παραδοθεί σχεδόν 5.000 αεροσκάφη του συγκεκριμένου μοντέλου σε πελάτες της Boeing – ανήκει στην προηγούμενη γενιά από την τρέχουσα, την 737 NG, που διαδέχθηκε η 737 Max.

Η Boeing, η μια από τις δύο μεγαλύτερες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον πλανήτη – μαζί με την Airbus – απασχόλησε ξανά την (αρνητική) επικαιρότητα, όταν πάνελ εξόδου κινδύνου που δεν ήταν βιδωμένο σωστά αποκολλήθηκε από αεροσκάφος Boeing 737 Max σε ύψος 16.000 ποδών την 5η Ιανουαρίου 2024, σε ένα αδιανόητο ατύχημα που θα μπορούσε να έχει αποβεί μοιραίο για τους επιβάτες και το πλήρωμα. Έπειτα από εκείνο το συμβάν, η FAA καθήλωσε τα αεροσκάφη του τύπου Max 9 στο έδαφος για εβδομάδες, απαγορεύοντας στην Boeing να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής των αεροπλάνων του συγκεκριμένου τύπου, απαιτώντας να καταρτίσει και να της παρουσιάσει συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση “συστημικών προβλημάτων ελέγχου ποιότητας” εντός 90 ημερών.

Η παραγωγή μειώθηκε κάτω από τα 38 αεροσκάφη τύπου 737 Max στον μήνα που επιτρέπει η FAA, με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να διενεργεί έρευνα ποινικής φύσης για το συμβάν του Ιανουαρίου.

Η Boeing πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο 737 Max συνετρίβησαν – στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία – χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες σε αυτά, στο τέλος του έτους 2018 και στις αρχές του 2019. Αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο


[ad_2]

Source link

Related posts

Νέος πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου ο πρώην ΥΠΟΙΚ Λικ Φρίντεν

Η κυβέρνηση και το κοινοβούλιο έβλαψαν τα συμφέροντα της χώρας

Πώς η Κίνα γίνεται υπερδύναμη στα αεροπλανοφόρα και τι της λείπει ακόμα

Αφήστε ένα σχόλιο