AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Διεθνη

Οι κυρώσεις διώχνουν τους Έλληνες εφοπλιστές

[ad_1]

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ σε εταιρείες που διακινούν ρωσικό πετρέλαιο μπορεί να αυξάνουν την πίεση στο Κρεμλίνο αλλά απομακρύνουν Έλληνες εφοπλιστές

Οι κυρώσεις των ΗΠΑ σε εταιρείες που διακινούν ρωσικό πετρέλαιο μπορεί να αυξάνουν την πίεση στο Κρεμλίνο – αλλά κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τις προσπάθειες να απομακρυνθεί το εμπόριο πετρελαίου της χώρας από ένα επικίνδυνο “σκιώδη” στόλο προς αναγνωρισμένους και αξιόπιστους μεταφορείς, κάτι που αποτελεί επίσης στόχο της Δύσης.

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε την Πέμπτη κυρώσεις σε μια μικρή εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα η οποία ονομάζεται Zeenit Supply and Trading DMCC. Το έκανε επειδή η εταιρεία χρησιμοποίησε έναν πάροχο υπηρεσιών στις ΗΠΑ για να βοηθήσει στη μεταφορά του πετρελαίου – κάτι που δεν επιτρεπόταν επειδή το φορτίο κόστιζε περισσότερα από 60 δολάρια το βαρέλι και ως εκ τούτου παραβίαζε το ανώτατο όριο τιμής που έχει θέσει η G7 για το ρωσικό πετρέλαιο.

Ωστόσο, δύο Έλληνες εφοπλιστές ανέφεραν ότι τέτοιες ενέργειες – μετά από αυστηρότερους κανόνες δέουσας επιμέλειας σχετικά με τη διαπίστωση ότι τα φορτία κοστίζουν πραγματικά 60 δολάρια το βαρέλι ή λιγότερο – τους έκαναν πιο επιφυλακτικούς όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και όχι λιγότερο. Ανέφεραν τον κίνδυνο μεταφοράς ενός φορτίου από έναν Ρώσο έμπορο στον οποίο ενδέχεται να επιβληθούν κυρώσεις στα μέσα του ταξιδιού.

Το γεγονός υπογραμμίζει ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι σύμμαχοί τους όσον αφορά την επιβολή του πλαφόν τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο. Την Τετάρτη το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε ότι οι χώρες οι οποίες έχουν υπογράψει την πολιτική αυτή απόφαση προσπαθούν να αναγκάσουν περισσότερο ρωσικό πετρέλαιο να βγει από τον λεγόμενο σκιώδη στόλο και να επιστρέψει στη χρήση δυτικών παρόχων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων Ελλήνων ιδιοκτητών και Ευρωπαίων ασφαλιστών. Ταυτόχρονα, οι ΗΠΑ έχουν επανειλημμένα υποδείξει ότι θα συνεχίσουν να τιμωρούν την παραβίαση του ανώτατου ορίου τιμών πιο επιθετικά.

Οι κυρώσεις κινδυνεύουν επίσης να περιορίσουν τη δεξαμενή των αντισυμβαλλομένων με τους οποίους μπορούν να συνάπτουν συμφωνίες οι δυτικοί πλοιοκτήτες. Ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε σημαντικά τον Ιανουάριο.

Ένα εμπόδιο στον χειρισμό των ρωσικών βαρελιών τους τελευταίους μήνες ήταν ο μειωμένος αριθμός εμπόρων που συνδέονται με τη Ρωσία πρόθυμων να παράσχουν βεβαιώσεις ότι οι αποστολές τους είναι κάτω από το ανώτατο όριο τιμής. Αυτό το πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί περαιτέρω όταν τεθούν σε ισχύ πιο λεπτομερή έγγραφα βεβαίωσης αργότερα αυτόν τον μήνα.

Οι κυρώσεις της Πέμπτης δημιουργούν ένα στοιχείο αβεβαιότητας σχετικά με το ποιες εταιρείες θα μπορούσαν να στοχοποιηθούν στη συνέχεια και απλώς αυξάνουν την επιφυλακτικότητα σχετικά με την επιστροφή στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου.

Οι δυτικές ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν για τη χρήση του σκιώδους στόλου επειδή δεν είναι σαφές τι ασφάλιση έχουν τα πλοία και κατά πόσο τα πρότυπα ασφαλείας που τηρούνται. Βοηθά επίσης τη Μόσχα να αποφεύγει αποτελεσματικά το πλαφόν της G-7 επειδή το πετρέλαιο σε αυτά τα πλοία δεν έχει περιορισμούς στην τιμή.

Η Zeenit Supply and Trading διαχειριζόταν πέρυσι περίπου 54.000 βαρέλια ρωσικού αργού ημερησίως – τα περισσότερα από τα οποία πωλούνταν από τη ρωσική παραγωγό Zarubezhneft, σύμφωνα με το Ινστιτούτο KSE, μέρος της Σχολής Οικονομικών του Κιέβου και υποστηρικτή των σκληρών κυρώσεων κατά της Μόσχας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο


[ad_2]

Source link

Related posts

Μπλόκο ΗΠΑ και ΕΕ σε οιοδήποτε σχέδιο εκτοπισμού των Παλιαστινίων της Γάζας

Μην επιδεινωθεί ο πόλεμος στην Ουκρανία

Η Ινδία προβληματίζεται για την αγορά ρωσικού πετρελαίου σε γουάν

Αφήστε ένα σχόλιο