AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Δυτικη Ελλαδα

Τα διεθνώς καταξιωμένα διεπιστημονικά κέντρα “Dyslexia Centers – Pavlidis Method” άνοιξαν νέο Κέντρο στο Αγρίνιο

[ad_1]

Τα κέντρα διαθέτουν πλήρη και έμπειρη διεπιστημονική ομάδα θεραπευτών, αποτελούμενη από Ειδικούς Παιδαγωγούς, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές και Ψυχολόγους, με Επιστημονική Διευθύντρια την έμπειρη ψυχολόγο κ. Βηθλεέμ Ταστσόγλου και εκπαιδευμένη προσωπικά από τον Καθηγητή κ. Γεώργιο Παυλίδη στο Τεστ και στην Μέθοδο Παυλίδη.

Από 23 ετών ο Γιώργος Παυλίδης ξεκίνησε την πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία αρχικά ως Λέκτορας Ψυχολογίας στην Αγγλία και κατόπιν επί 44 έτη ως Καθηγητής Ψυχολογίας και Μαθησιακών Δυσκολιών σε σχολές Ψυχολογίας, Εκπαίδευσης και Ιατρικής, γνωστών πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ.

Διεθνώς καταξιωμένη Αυθεντία στη Δυσλεξία, στη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) και στην Οφθαλμοκίνηση.

Εφευρέτης του μοναδικού βιολογικού-αντικειμενικού, διεθνώς γνωστού ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (οφθαλμοκίνησης), καθώς και νέων τεχνολογιών και μεθόδων, παγκόσμιας αναγνώρισης και ακτινοβολίας

Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας

Δημοσίευσε 4 βιβλία στα Αγγλικά και περισσότερες από 230 επιστημονικές εργασίες.

Σε αναγνώριση της επιστημονικής του προσφοράς τιμήθηκε ποικιλοτρόπως, διεθνώς.

Οι πάντοτε ομόφωνες εκλογές του αποτελούν αναγνώριση και του ήθους του.

gpavlidiss@yahoo.com

Τι είναι η Δυσλεξία;

Η δυσλεξία είναι θείο δώρο και η ‘Δυσλεξική Σκέψη’ αναγνωρίστηκε τον Μάρτιο του 2022 από την επιστημονική επιτροπή του LinkedIn μία από τις 10 κορυφαίες  επιδεξιότητες.

Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό που ουσιαστικά βοήθησε να γίνουν διάσημοι εφευρέτες, νομπελίστες, καλλιτέχνες, επιχειρηματίες, αθλητές και ηγέτες οι δυσλεξικοί, Αϊνστάιν, Έντισον, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Στιβ Τζομπς, Μπιλ Γκέιτς, Kένεντι, Τσόρτσιλ, κλπ

Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία της, που χαρακτηρίζεται από την πολύ αργή ανάγνωση των δυσλεξικών, την ανορθογραφία και από τη δυσκολία να μεταφέρουν την εξαιρετική τους σκέψη στο γραπτό. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από τη χαμηλή σχολική τους επίδοση στα γραπτά και στα θεωρητικά μαθήματα. Όμως, αποδίδουν πολύ καλύτερα στα πρακτικά μαθήματα και στα προφορικά, γι’ αυτό δικαίως εξετάζονται προφορικά. Το θεμελιώδες διαγνωστικό κριτήριο της Δυσλεξίας είναι η πολύ αργή και με λάθη ανάγνωση, διά βίου.

Η άγνοιά μας προκαλεί άδικη και καταστροφική αρνητική κριτική που σε συνδυασμό με τις μαθησιακές δυσκολίες, καταστρέφουν την Αυτοπεποίθηση και την Αυτοεκτίμηση των παιδιών μας και τα οδηγούν στη δυστυχία. Επίσης, συχνά πέφτουν θύματα bullying.

Τρείς είναι οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: 1. Δυσλεξία = πρόβλημα πολύ αργής Ανάγνωσης, 2. Δυσορθογραφία= ανορθόγραφος, 3. Δυσαριθμησία= πρόβλημα στη μαθηματική λογική ή στις πράξεις. Για τη διάγνωση των Ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, 2 είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις: 1. Τουλάχιστον Κανονικό IQ-Ευφυία, 2. Βιολογική αιτία. Δηλαδή, δεν δημιουργούνται από το αρνητικό περιβάλλον, αλλά έτσι γεννιούνται.

Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) συχνότατα συνυπάρχουν, έχουν Βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με το κατάλληλο βιολογικό τεστ που δεν βασίζεται στην Ανάγνωση και στη Γραφή, όπως το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ, μπορούν να Προγνωσθούν – Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.

ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στην Ανάγνωση και στα Γραπτά):
Πολύ Αργή Ανάγνωση, διά βίου (κομπιάσματα, επαναλήψεις, παύσεις, άλλα βλέπει και άλλα διαβάζει)Μηχανικός – μονότονος ρυθμός, δεν ομαδοποιεί και δεν χρωματίζει τη φωνήΔυσκολία Μεταφοράς της Σκέψης, στο ΓραπτόΑνορθόγραφοι (μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες), μπορούν π.χ. να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.Παραλείπουν Σημεία Στίξης και ΤόνουςΑκαλλιγραφία – ΚακογραφίαΑργούν να ξεκινήσουν να μιλήσουνΔυσκολία στην Προπαίδεια – ΑποστήθισηΔυσκολίες Διαχείρισης Χρόνου, συγχρονισμού, διατήρηση ρυθμούΔυσκολίες Αλληλοδιαδοχής, π.χ. δέσιμο κορδονιών, σειρά ημερών, μηνών, κεφαλιές στο ποδόσφαιρο, πήδημα σχοινάκι, κούμπωμα κουμπιών πουκαμίσου, δέσιμο κόμπου γραβάτας, κλπ.Δυσκολίες Οργάνωσης – ΤσαπατσουλιάΔυσκολίες στις ξένες γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά Σχολική επίδοση κατώτερη της πνευματικής τους ικανότητας και της προσπάθειάς τους Καλύτεροι στα Προφορικά από τα Γραπτά, γι’ αυτό δικαίως εξετάζονται προφορικάΚαλύτεροι στα Πρακτικά, στα Κατασκευαστικά από τα Γλωσσικά, Φιλολογικά και ΘεωρητικάΑνώτερες ικανότητες αντίληψης χώρου Εφευρετικοί, Δημιουργικοί, Σκέφτονται τάχιστα με ΕικόνεςΔιάσπαση Προσοχής (αφηρημάδα), Παρορμητικότητα νυπομονησία), ΥπερκινητικότηταΧαμηλή Αυτοπεποίθηση και Αυτοεκτίμηση Εσφαλμένη Οφθαλμοκίνηση (ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ)

Αυθόρμητη έκθεση δυσλεξικού 10 ετών & 2 μηνών, της Γ΄ τάξης, κανονικής ευφυΐας. Παραλήψεις Τόνων και Ορθογραφικά Λάθη. Το περιεχόμενο δείχνει το πόσο άσχημα αισθάνεται το παιδί για τους εκπαιδευτικούς του.

Διεθνώς, η δυσλεξία και η ΔΕΠΥ εμφανίζονται σε 4 Αγόρια προς 1 Κορίτσι, που σημαίνει ότι τα αίτιά τους είναι βιολογικά, γι’ αυτό ούτε οι διαφορετικές γλώσσες, φυλές ή κοινωνικο-πολιτιστικά περιβάλλοντα δεν επηρεάζουν αυτή τη βιολογική δυσαναλογία.

Πότε πρέπει να Διαγνωσθεί και να Αντιμετωπισθεί η Δυσλεξία

ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ: ΠΡΟΛΗΨΗ = ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ.  «…Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν…»

Η διάγνωση και η αντιμετώπιση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής πρέπει να πραγματοποιείται στην Προσχολική ή στην αρχή της σχολικής ηλικίας, όμως μπορεί να γίνει σ’ οποιαδήποτε ηλικία.

Ποτέ δεν είναι αργά, αλλά το χθες είναι προτιμότερο και αποτελεσματικότερο από το σήμερα και αυτό από το αύριο.

Με την Πρόγνωση ή με την έγκαιρη Διάγνωση και με τη σωστή Αντιμετώπιση, τα παιδιά μας οδηγούνται από την αποτυχία στην Επιτυχία και από τη δυστυχία στην Ευτυχία.

Τα Πλεονεκτήματα του ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΤΕΣΤ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ

  • Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ το πρωτοεφηύρε το 1978 (όταν δίδασκε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ της Αγγλίας).

Διεθνώς, για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, αφού έχουν αποκλεισθεί η νοητική υστέρηση και οι αρνητικές ψυχο-εκπαιδευτικές αιτίες που διεθνώς προκαλούν τις Γενικές μαθησιακές δυσκολίες, εξετάζεται στην Ανάγνωση και τη Γραφή και πρέπει να υστερεί σημαντικά στην Ευχέρεια της Ανάγνωσης (=Ταχύτητα μείον τον Αριθμό των Λαθών Ακρίβειας) τουλάχιστον κατά 1,5 ως 2 έτη, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, με τα κλασσικά τεστ Ανάγνωσης και Γραφής που χρησιμοποιούνται διεθνώς, δεν μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, πριν από τα μέσα της 2ας Δημοτικού. Όμως, ο ενημερωμένος εκπαιδευτικός και γονιός μπορούν να το υποπτευθούν περί τα Χριστούγεννα της 1ης τάξης.

  • Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους και είναι υποκειμενική (=ανακριβής). Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται κατά βάση με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς, απαντώντας στην κάθε ερώτηση με ναι ή όχι.
  • Αντιθέτως, το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή στη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ.

ΓΑΛΗΝΟΣ: Πρώτα αποφασίστηκε που θα τοποθετηθούν τα μάτια & κατόπιν τοποθετήθηκε ο υπόλοιπος εγκέφαλος.

  • Η oφθαλμοκίνηση αντικατοπτρίζει τον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας του εγκεφάλου και όχι της όρασης. Γι’ αυτό και 3 από τα 12 (25%) των κρανιακών νεύρων είναι αφιερωμένα στην οφθαλμοκίνηση, ενώ σε καμία άλλη λειτουργία δεν έχει δοθεί περισσότερο από 1 κρανιακό νεύρο (8%), ακόμη και στην όραση ή στην ακοή. Επειδή οι νευρολογικές διαταραχές φανερώνονται από νωρίς στην οφθαλμοκίνηση και επειδή και η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής είναι νευρολογικής αιτιολογίας, άρα υπάρχουν από τη γέννα, γι’ αυτό και απεικονίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από την Προσχολική ηλικία.

Το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ επιτυγχάνει αντικειμενικά την ακριβή διάγνωση εντός ολίγων λεπτών και σε αντίθεση με τα υπάρχοντα υποκειμενικά-αναξιόπιστα ερωτηματολόγια είναι ανεξάρτητο-ανεπηρέαστο από τη γλώσσα, τον πολιτισμό, την ευφυΐα και την ψυχο-κοινωνική κατάσταση του εξεταζόμενου.

Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως καταγράφονται (χωρίς να ακουμπά το μάτι).και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου από το Φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα της Οφθαλμοκίνησης, επινόησης του καθηγητή Παυλίδη (αναγνωρισμένο από το 1987 με διεθνείς πατέντες στην Αγγλία, Γαλλία, Καναδά και ΗΠΑ). Τα Εξειδικευμένα Προγράμματά μας Αυτομάτως Αναλύουν τα δεδομένα & βγάζουν την Αντικειμενική-Βιολογική Διάγνωση, δηλαδή αν έχει Δυσλεξία ή ΔΕΠΥ και σε ποιο βαθμό.

  • Οικογένειες προσέρχονται στα 40 κέντρα μας  στην Ελλάδα και σε 3 χώρες, από τις 5 ηπείρους και από 44 χώρες, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Κίνα, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ.

Επειδή είναι τόσο διεθνώς προηγμένη η φωτο-ηλεκτρονική τεχνολογία του, γι’ αυτό την έχουν αποκτήσει τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)

ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (οφθαλμοκίνησης) καθώς παρακολουθούν σιωπηλά τα φωτάκια που ανάβουν διαδοχικά από τα αριστερά προς τα δεξιά και στην αντίθετη κατεύθυνση.

(α-επάνω) οφθαλμογράφημα κανονικού αναγνώστη, σχήμα σκάλας, επειδή το βλέμμα του πηγαίνει αρμονικά από Δεξιά-Αριστερά και αντιθέτως, δημιουργείται το σχήμα σκάλας.

 (β-κάτω) οφθαλμογράφημα δυσλεξικού, όταν το βλέμμα του πηγαίνει μπρος-πίσω παραμορφώνεται το σχήμα της σκάλας.

Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ υπερτερεί διότι:

  • Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ που βασίζεται σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ, διότι υπάρχουν από τη γέννα.
  • Για την πλήρη Διάγνωση, εκτός από το αντικειμενικό Τεστ Παυλίδη, πρέπει να χρησιμοποιούμε και τα κλασσικά τεστ ευφυΐας καθώς και πολλαπλά σταθμισμένα τεστ ανάγνωσης, ορθογραφίας και μαθηματικών. Με βάση τα αποτελέσματά τους, καθορίζεται η εξατομικευμένη αντιμετώπιση του κάθε παιδιού, ανάλογα με τις συγκεκριμένες αδυναμίες και τις δυνατότητές του, οι οποίες έχουν βρεθεί από την Αντικειμενική-Ακριβή και λεπτομερή Διάγνωση.
  • Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που προκαλεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
  • Όσο νωρίτερα γίνει η Πρόγνωση ή η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση τόσο αποτελεσματικότερη καθίσταται η Αντιμετώπιση.
  • Η Δυσλεξία Διαγιγνώσκεται και Αντιμετωπίζεται επιτυχώς από εξειδικευμένους Ψυχολόγους και Ειδικούς Παιδαγωγούς.

Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ για την Αποτελεσματική Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας και των άλλων Μαθησιακών Δυσκολιών

  • Η Μέθοδος Παυλίδη αναπτύχθηκε σε διεθνή πανεπιστημιακά περιβάλλοντα στην Αγγλία, ΗΠΑ και Ελλάδα, μετά από ερευνητική και κλινική μου εμπειρία δεκαετιών και σε συνεργασία με 6 προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες.
  • Η κατανόηση και η αποδοχή της δυσκολίας από το παιδί, την οικογένειά του και από τους εκπαιδευτικούς, η στενή μεταξύ τους συνεργασία, καθώς και η σωστή ψυχο-κοινωνική του υποστήριξη, αποτελούν τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εξατομικευμένη αντιμετώπιση.
  • Η αντιμετώπιση της Δυσλεξίας είναι ψυχο-εκπαιδευτική και περιλαμβάνει εξειδικευμένες ασκήσεις, οι οποίες προσαρμόζονται διαρκώς – δυναμικά στο μαθησιακό επίπεδο του κάθε μαθητή.

Η Αντιμετώπιση με τηΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες γνωστών Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράληψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία  (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)

  • Εφαρμόζεται ευχάριστα μέσω Η/Υ-Πολυμέσων & TABLETS, από πλήρως εκπαιδευμένους ψυχολόγους και Ειδικούς Παιδαγωγούς.
  • Βελτιώνεται τόσο η αυτοσυγκέντρωση, η συμπεριφορά και ο αυτοέλεγχος, όσο και η σχολική επίδοση και ως αποτέλεσμα αναβαθμίζεται η Ψυχολογία και η Αυτοπεποίθηση των παιδιών μας.

Αρνητική Ψυχο–Κοινωνική Εικόνα από τη Δυσλεξία και από τη Γενική Μαθησιακή Δυσκολία

Ψυχολογική πίεση: Λόγω αδυναμίας να ανταποκριθεί επαρκώς στα σχολικά του καθήκοντα, αυξάνεται το Άγχος και η πίεση, που οδηγούν στην Αποτυχία.

Τα Ψυχο-Κοινωνικά Προβλήματα είναι Κοινά για τη Δυσλεξία και για τις άλλες Μαθησιακές Δυσκολίες. Προκαλούνται από την καθημερινή ταπεινωτική Σχολική Αποτυχία.  Αποτελέσματα ερευνών των Παυλίδη & συνεργατών στην Αγγλία κατέδειξαν ότι με Ακρίβεια 94 – 96% τα Ψυχο-Κοινωνικά Προβλήματα ξεχωρίζουν τους Δυσλεξικούς από τους Κανονικούς Αναγνώστες.

Πώς αισθάνονται οι ΓονείςΑρχικά αρνούνται την ύπαρξη Μαθησιακής Δυσκολίας – Δυσλεξίας. Απογοητεύονται και Αποδοκιμάζουν τις Χαμηλές Επιδόσεις των παιδιών τους και συνήθως έχουν Αρνητικές Αντιδράσεις.  Αισθάνονται Ενοχές και Αυξημένο Άγχος για τις Μαθησιακές Δυσκολίες & για την εξέλιξη του παιδιού τους. Αυξημένες Προστριβές μέσα στην οικογένεια.

Πώς αισθάνεται ο Εκπαιδευτικός, όταν δεν γνωρίζει τι είναι η Δυσλεξία: Η έλλειψη Γνώσεων οδηγεί στον καθυστερημένο εντοπισμό της δυσλεξίας. Ενοχές και Αυξημένο Άγχος για τις Μαθησιακές Δυσκολίες του μαθητή.  Νιώθει ότι αποτυγχάνει στη δουλειά του.  Πιθανώς μερικές φορές να χρησιμοποιεί αρνητικούς χαρακτηρισμούς, π.χ. χαζός, αργόστροφος, επιπόλαιος, τεμπέλης, διότι νομίζει ότι υστερεί επειδή δεν προσπαθεί.

Πώς αισθάνεται ο Εκπαιδευτικός, όταν Γνωρίζει τι ακριβώς είναι η Δυσλεξία: Κατανοεί ότι ο Μαθητής δεν το κάνει επίτηδες, αλλά έτσι είναι γεννημένος.  Δείχνει κατανόηση και  βοηθά τον μαθητή. Κατανοεί ότι ούτε φταίει ούτε αδιαφορεί η οικογένεια.

Οι Συμμαθητές: Αρνητικά Σχόλια για Ανάγνωση – Ορθογραφία, ειρωνεία, Απομόνωση & Απόρριψη, Ψυχολογική ή και Φυσική Βία (bullying).

Πώς Νιώθει ο Δυσλεξικός Μαθητής – Ψυχολογικές Συνέπειες της Σχολικής Αποτυχίας

Οι δυσλεξικοί βιώνουν σχεδόν καθημερινά την ταπεινωτική και απαξιωτική συμπεριφορά του περιβάλλοντός τους επειδή συχνά γίνονται δέκτες αρνητικής κριτικής, υποτιμητικής σύγκρισης και αρνητικών σχολίων. Έτσι προκαλούνται δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα, όπως είναι η χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση που στην συνέχεια μπορούν να εξελιχθούν ακόμα και σε κατάθλιψη, ειδικά στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας. Συχνά εμφανίζουν έντονο το άγχος της αποτυχίας, το οποίο εκδηλώνουν με πόνους στην κοιλιά ή στο κεφάλι χωρίς να υπάρχει παθολογική αιτία. Είναι συνήθως περιθωριοποιημένοι λόγω του μαθησιακού τους προβλήματος και γίνονται αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού και πειράγματος από τους συνομήλικούς τους (bullying). Έτσι καταλήγουν να είναι παιδιά με χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, που δεν πιστεύουν στις δυνατότητές τους, γι’ αυτό απογοητεύονται και εγκαταλείπουν την προσπάθεια, διότι πιστεύουν ότι δεν μπορούν να πετύχουν.

Η Αυτοεκτίμηση είναι το αίσθημα της αυτοαποδοχής ή αυτοαπόρριψης και δημιουργείται από οικογενειακά, σχολικά και από τα ευρύτερα περιβάλλοντά τους.

Μεμαθημένη Απελπισία [Learning Helplessness]: Προσπάθειες, αποτυχίες, εγκατάλειψη κάθε προσπάθειας, απελπισία, κατάθλιψη.

Αμφίδρομη η Σχέση Αυτοπεποίθηση & Σχολικής Επίδοσης: Η σχολική αποτυχία οδηγεί στη χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτή με τη σειρά τηςεπηρεάζει αρνητικά τα κίνητρα-την προσπάθεια, την επιμονή μπροστά στις δυσκολίες, το βαθμό αυτοσυγκέντρωσης – αφοσίωσης στο σχολικό έργο.

Πώς μπορεί ο γονιός να βοηθήσει το παιδί του να ξεφύγει από αυτό το φαύλο κύκλο: Το πιο σημαντικό είναι να αποδεχθεί ο γονιός ότι το παιδί του είναι πιθανόν να αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες-Δυσλεξία και να απευθυνθεί στους κατάλληλους ειδικούς, ώστε να βοηθηθεί αφενός το ίδιο το παιδί και αφετέρου ο ίδιος, για να μπορεί να βοηθά το παιδί του.

Γονείς και Εκπαιδευτικοί πώς να συμπεριφερθούμε:

  • Αποφύγετε παντελώς τις αρνητικές και υποτιμητικές παρατηρήσεις, γιατί μειώνουν την αυτοπεποίθηση, τα κίνητρα και συνεπώς, τη σχολική επίδοση.
  • Αποφύγετε τη σύγκριση με άλλα παιδιά, ιδιαιτέρως με παιδιά που αποδίδουν καλύτερα. Η σύγκριση είναι καταστροφική, διότι εξευτελίζει, απορρίπτει, υποτιμά το παιδί και καταστρέφει την Αυτοεκτίμηση και την Αυτοπεποίθησή του.
  • Αποφύγετε παντελώς τα καταστροφικά υποτιμητικά ‘κοσμητικά’ επίθετα, όπως βλάκα, τεμπέλη, αδιάφορε, ηλίθιε, κλπ.
  • Τονίστε και επιβραβεύστε τα σωστά, χωρίς να επιμείνετε στα λάθη.
  • Φροντίστε να πραγματοποιείται πρωινή επανάληψη. Είναι αναντικατάστατη, διότι τα θυμούνται καλύτερα, άρα αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, έχουν λιγότερο άγχος και επιτυγχάνουν υψηλότερες επιδόσεις.
  • Επιβραβεύστε και ενθαρρύνετε την προσπάθεια, ασχέτως αποτελέσματος, ώστε να αυξήσετε το κίνητρό τους για προσπάθεια.
  • Κοινή και σταθερή γραμμή τόσο από το οικογενειακό όσο και από το σχολικό περιβάλλον, για την θέσπιση ορίων και αποδεκτής συμπεριφοράς.

Τεράστιες οι Αρνητικές Οικονομικές Επιπτώσεις της Πρόωρης Εγκατάλειψης του Σχολείου:  Το Οικονομικό Κόστος της Κοινωνίας για 1 Άτομο που Εγκατέλειψε Πρόωρα το Σχολείο, είναι στις ΗΠΑ 388.000$, από χαμηλότερους μισθούς, κλπ.  Κερδίζουν 7.000$ Λιγότερα το Χρόνο από αποφοίτους Λυκείου. 26.500$ Λιγότερο από Πτυχιούχους Πανεπιστημίου (U.S. Bureau of the Cencsus, 2002). Συνολικά στην διάρκεια της Ζωής τους Χάνουν 1.100.000 $

ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ (ΕΟΠΥΥ) ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ-ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Για περισσότερες πληροφορίες:

Βηθλεέμ Ταστσόγλου, Ψυχολόγος

Επιστημονική Διευθύντρια του   Αγρινίου

Ζωοδόχου Πηγής 16, T.K.30131
ΤΗΛ: 2641044806
dyslexiacenters.agrinio@gmail.com

[ad_2]

Related posts

Τι αλλάζει στα προγράμματα απασχόλησης κοινωφελούς χαρακτήρα

aitoloakarnanianews

Ποιοι έχουν γιορτή σήμερα Σάββατο 13/1

aitoloakarnanianews

Στήριξη των εργαζομένων από την διοίκηση του Δήμου Μεσολογγίου

aitoloakarnanianews

Αφήστε ένα σχόλιο