AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αγρίνιο

Το ΣΒΑΚ αλλάζει το Αγρίνιο – Οι προτάσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας


Το ΣΒΑΚ αλλάζει το Αγρίνιο – Οι προτάσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας


Το ΣΒΑΚ αλλάζει το Αγρίνιο όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία παρουσιάζει τις προτάσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου που αναμένεται να αλλάξουν το Αγρίνιο τα επόμενα χρόνια.

Αναλυτικά κάποιες εκ των βασικών προτάσεων

Με σκοπό την αναβάθμιση των μεταφορών και των μετακινήσεων στο Αγρίνιο τις προηγούμενες ημέρες εγκρίθηκε από την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αγρινίου.

Στόχος του προγράμματος είναι η αστική κινητικότητα να γίνει πιο εύκολη και κυρίως πιο οικονομική και φιλικότερη προς το περιβάλλον, ακολουθώντας παράλληλα τις σύγχρονες τάσεις!

Μέσα από τις παρεμβάσεις του ΣΒΑΚ ο Δήμος Αγρινίου καλείται να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στις έξυπνες και βιώσιμες ευρωπαϊκές πόλεις, επανασχεδιάζοντας την πολιτική των μεταφορών και της μετακίνησης των πολιτών του.

Βασικός γνώμονας του ΣΒΑΚ είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών των δημοτών, των επιχειρήσεων και των επισκεπτών, μέσα από την «ευθυγράμμιση» με τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις της αειφόρου ανάπτυξης και για να επιτευχθεί αυτό η ΣΒΑΚ πρέπει να κινηθεί σε δύο σκέλη.

Το στρατηγικό σκέλος, όπου ο σχεδιασμός βασίζεται -κατ’ εξοχήν- στην ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας ανθρώπων και επιχειρήσεων στα αστικά κέντρα πόλεων και τα προάστιά τους, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης και των επισκεπτών της, την αύξηση της οδικής ασφάλειας και την περιβαλλοντική αναβάθμιση. Το επιχειρησιακό σκέλος που περιλαμβάνει τη μελέτη των μέτρων που συναποτελούν το Σχέδιο.

Πέραν όμως αυτών, το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) προτείνει σε επίπεδο Δήμου την υλοποίηση νέου άξονα σύνδεσης του Δήμου Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, σε εναρμόνιση με τον υπερκείμενο σχεδιασμό του άξονα Πλατυγιάλι – Λαμία και τον υφιστάμενο πολεοδομικό σχεδιασμό του Δήμου Αγρινίου, αλλά και τη νέα χάραξη με νότιο σημείο σύνδεσης, τη γέφυρα της Ερμίτσας και παρόχθια πορεία έως το βόρειο σημείο σύνδεσης. Σε επίπεδο πόλης το ΣΒΑΚ προτείνει τη δημιουργία νότιου-δυτικού παρακαμπτήριου άξονα της Ε.Ο Αντιρρίου – Ιωαννίνων και του Αγρινίου, από τον κόμβο στον οικισμό Τριανταίικα στα βορειοδυτικά, έως νέο κόμβο στο ύψος του οικισμού Γιαννούζι, στα νότια.

Προτείνει επίσης την υπογειοποίηση τμήματος του άξονα της εθνικής οδού εντός αστικού ιστού, πέριξ του κόμβου του Αγ. Δημητρίου και του κόμβου του Σταδίου. Η παρέμβαση αυτή όμως εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και χρειάζεται ωρίμανση. Προκύπτει ως ανάγκη από το ότι ο άξονας της Εθνικής Οδού διχοτομεί την πόλη, αποτελώντας εμπόδιο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων και την ασφαλή μετακίνηση πεζών και ποδηλατών.

Προτείνει ακόμη τη διάνοιξη της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας (Ρεμπελιάς) στο βορειοανατολικό άκρο της και τη συμβολή της με τον άξονα Ελ. Βενιζέλου και Αγ. Κωνσταντίνου, τη διάνοιξη των αξόνων των οδών Κρυστάλλη και Κεφαλληνίας – 3ης Σεπτεμβρίου, δυτικά του κέντρου της πόλης, την αναδιαμόρφωση κόμβων του εξωτερικού περιμετρικού δακτυλίου με τις οδούς Μιχαλακέα (ανατολικά) και της Εθν. Αντίστασης (βορειοδυτικά).

Στο κομμάτι της κυκλοφοριακής λειτουργίας το ΣΒΑΚ προτείνει τη μονοδρόμηση των οδών Πανεπιστημίου και Κατράκη, από τον κόμβο τους με την οδό Αγ. Ιωάννη Ρηγανά έως την οδό Χαρ. Τρικούπη, τη μονοδρόμηση των οδών Χαρ. Τρικούπη και Ηρακλείτου από τους κυκλικούς κόμβους με τις οδούς Κατράκη και Αρχιμήδου αντίστοιχα, έως τη συμβολή τους στο ύψος του κόμβου με την οδό Ευγενίου, τη μονοδρόμηση της οδού Αγ. Βαρβάρας με κατεύθυνση από τον κόμβο της με την οδό Γουρίτσης προς τον κόμβο της με την εθνική οδό Αγρινίου – Καρπενησίου, τη μονοδρόμηση των αξόνων Αγγελοκάστρου και Αιγαίου, δυτικά της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων, τη μονοδρόμηση της οδού Κένεντυ σε όλο της το μήκος με κατεύθυνση από την οδό εθν. Αντίστασης προς την οδό Εθν. Ανεξαρτησίας, τη μονοδρόμηση της οδού Πέτρουλα, με επιτρεπόμενη κατεύθυνση κυκλοφορίας από την οδό Φιλελλήνων προς την οδό Δελφών, τη μονοδρόμηση των οδών Αναπαύσεως, Παπαφλέσσα και Μπότσαρη στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου, την εφαρμογή συστήματος φωτεινής σηματοδότησης στον κόμβο των οδών Αγ. Γεωργίου, Σκόπα και Βαρνακιώτη, όπως και στον κόμβο των οδών Φιλελλήνων, Σκόπα, Αγ. Ιωάννη Ρηγανά και Ορέστη.

Επίσης, στο πλαίσιο παρεμβάσεων του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) το βάδισμα πρέπει να καταστεί ως ένας από τους κύριους τρόπους μετακίνησης, είτε συνδυαστικά με τη χρήση της δημοτικής συγκοινωνίας ή και του αυτοκίνητου, είτε αυτοτελώς, ειδικά για το κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η διαπλάτυνση πεζοδρομίων όπου αυτό χρειάζεται και υπάρχει η δυνατότητα ή και οι πεζοδρομήσεις δρόμων.

Συγκεκριμένα προτείνεται η επέκταση των πεζοδρομήσεων στο στενό πυρήνα του κέντρου της πόλης, με προτεινόμενη πεζοδρόμηση, των τμημάτων των οδών Χαρ. Τρικούπη, Σούλου, Καποδιστρίου και Αφών Παναγοπούλου μεταξύ των οδών Γρίβα και Μακρή, προτείνεται επίσης η πεζοδρόμηση της οδού Παπαστράτου σε όλο της το μήκος, η πεζοδρόμηση της οδού Πολυζωίδη στην περιοχή του Αγ. Δημητρίου, η πεζοδρόμηση των οδών νότια και ανατολικά της πλατείας Αγ. Κωνσταντίνου, όπου βρίσκεται ο Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου, κοινόχρηστος χώρος πρασίνου, χώρος άθλησης και το Θέατρο Αγ. Κωνσταντίνου.

Επίσης, το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) προτείνει τη δημιουργία ανισόπεδων διαβάσεων σε δύο σημεία της εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων που θα επιτρέψουν την ασφαλή και απρόσκοπτη διάσχιση της. Το πρώτο σημείο που προτείνεται να διαμορφωθεί ανισόπεδη διάβαση πεζών είναι στη συμβολή της οδού Πανεπιστημίου στην Ε.Ο., πλησίον του Υπεραστικού ΚΤΕΛ και το δεύτερο σημείο που προτείνεται να διαμορφωθεί ανισόπεδη διάβαση πεζών είναι στη συμβολή της οδού Καλλέργη στην εθνική οδό.

Το ΣΒΑΚ επίσης προβλέπει την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, την επέκταση των δρομολογίων, την ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου για τις μετακινήσεις, όπως και την ενθάρρυνση της πεζής μετακίνησης. Μάλιστα, εκτός από την δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης προβλέπεται και η δημιουργία ποδηλατοδρόμων λ.χ. στον «άξονα» μεταξύ των οδών Αιγαίου και Τσιτσιμελή, συνδέοντας το νότιο άκρο του κέντρου της πόλης, με το δυτικό άκρο της πόλης και στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου, επί των οδών Αναπαύσεως, Παπαφλέσσα και Μπότσαρη.

Το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) στο πλαίσιο των προτάσεών του παρουσιάζει πλήρως ανεπτυγμένα και τεκμηριωμένα πλάνα, τόσο για τη δημόσια συγκοινωνία και την ενίσχυσή της (δρομολόγια), όσο και για τις οδούς που θα κινούνται τα αυτοκίνητα εντός και εκτός κέντρου του Αγρινίου, στις περιοχές που προτείνονται πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις, ώστε να είναι ομαλή και η κίνηση των οχημάτων.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Το ΣΒΑΚ αλλάζει το Αγρίνιο - Οι προτάσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Νέα τηλεφωνική γραμμή για ραντεβού στο Νοσοκομείο Αγρινίου

Related posts

Αγρίνιο: Θλίψη για το χαμό του Παναγιώτη Αρωνιάδα

aitoloakarnanianews

Αγρίνιο: Ομιλία του ιεροκήρυκα π. Λαυρέντιου Καρανάσιου στην Χριστιανική Ένωση

aitoloakarnanianews

«Κυνήγι» προσφορών και στο Αγρίνιο

aitoloakarnanianews

Αφήστε ένα σχόλιο