AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Διεθνη

η ναυτιλία έμεινε χωρίς τη βασική της εμπορική διαδρομή

[ad_1]

Χάος στην Ερυθρά Θάλασσα: η ναυτιλία έμεινε χωρίς τη βασική της εμπορική διαδρομή
An aerial view of a container ship.

Το χάος στην Ερυθρά θάλασσα κάνει τους ναυλωτές να προετοιμάζονται για εβδομάδες χωρίς τη βασική εμπορική οδό προς την Ευρώπη μέσω Σουέζ. Έτσι, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά προετοιμάζεται για την προοπτική να ζήσει χωρίς την πιο σημαντική εμπορική της διαδρομή για εβδομάδες.

Καθώς οι ΗΠΑ οργανώνουν τη συγκρότηση μιας ομάδας δράσης για να σταματήσουν τους μαχητέςπροσθέτοντας 1 εκατομμύριο δολάρια σε κόστος – και επτά έως 10 ημέρες – σε κάθε ταξίδι. Οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουνστην Υεμένη από το να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία, οι ναυτιλιακές εταιρείες περιμένουν να δουν τις λεπτομέρειες και ανησυχούν για την εφαρμογή αυτού του σχεδίου. Οι Χούθι επιτίθενται σε πλοία για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς στον πόλεμό της κατά του Ισραήλ και ορισμένοι στην περιοχή ανησυχούν ότι μια πολύ σθεναρή απάντηση θα κλιμακώσει τη βία.

Έτσι, οι ναυλωτές στέλνουν τα πλοία στην Ευρώπη ακολουθώντας τον περίπλου της Αφρικής, επιλέγοντας πλέον μια πολύ μεγαλύτερη απόσταση, η οποία προσθέτει 1 εκατομμύριο δολάρια σε κόστος – και επτά έως 10 ημέρες χρόνο – σε κάθε ταξίδι. Παράλληλα οι νέες συνθήκες ανεβάζουν τις τιμές του πετρελαίου.

Kατάσταση έκτακτης ανάγκης

Οι επιθέσεις των Χούτι δημιούργησαν ενδεχομένως μια χειρότερη -και πιο διαρκή- ναυτιλιακή κατάσταση έκτακτης ανάγκης από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ το 2021, όταν ένα πλοίο που είχε κολλήσει για μια εβδομάδα, μπλόκαρε το παγκόσμιο εμπόριο για μήνες. Καθώς τα πλοία που μεταφέρουν τα πάντα, από πετρέλαιο μέχρι σιτηρά και αυτοκίνητα, αναγκάζονται να πλέουν γύρω από την Αφρική, το επιπλέον κόστος και οι καθυστερήσεις εγκυμονούν κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία, αναφέρει το Bloomberg.

“Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε μεταξύ, ελπίζουμε, ημερών ή εβδομάδων, αλλά φυσικά υπάρχουν και σενάρια που πρέπει να σκεφτούμε όταν θα πάρει περισσότερο χρόνο”, δήλωσε στο Bloomberg TV ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd, η οποία έχει σταματήσει να πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα.

Επιβραδύνεται το εμπόριο

Για τους καπετάνιους και τις εταιρείες, ακόμη και η πιθανή συμπαράσταση του πολεμικού ναυτικού δυτικών δυνάμεων δημιουργεί προβλήματα. Οι ναυτικές νηοπομπές που υποστηρίζουν και κατευθύνουν τα πλοία μέσα από την επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποια προστασία, αλλά αυτό δεν είναι απλό.

“Θα επιβραδύνει το εμπόριο επειδή θα πρέπει να περιμένουμε να περάσει μια νηοπομπή” από την περιοχή, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV Alexander Saverys σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. Ο γίγαντας των πετρελαιοφόρων έχει σταματήσει όλες τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και δεν θα επιστρέψει μέχρι να υπάρξουν τέτοιες στρατιωτικές συνοδείες.

Το Πεντάγωνο δεν έχει ακόμη περιγράψει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο η λεγόμενη επιχείρηση Prosperity Guardian θα προστατεύει τα πλοία. Ο Vincent Clerc, ο διευθύνων σύμβουλος του γίγαντα της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων A.P. Moller-Maersk A/S, εκτιμά ότι θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες για να τεθεί σε λειτουργία αυτή η δύναμη κρούσης.

Μια αυστηρή νηοπομπή – όπου πολεμικά πλοία συνοδεύουν εμπορικά πλοία – είναι μάλλον λιγότερο πιθανή, καθώς “είναι εξαιρετικά απαιτητική σε πόρους”, δήλωσε ο Larsen. “Άλλωστε, δεν νομίζω ότι θα υπάρχουν αρκετά πολεμικά πλοία”.

Η επιχείρηση Prosperity Guardian 

Ο συνασπισμός υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που συμμετέχει στην επιχείρηση Prosperity Guardian περιλαμβάνει μόνο μια χούφτα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Νορβηγία. Η Ισπανία δήλωσε ότι η συμμετοχή της εξαρτάται από τις αποφάσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

Η Ουάσινγκτον ζήτησε επίσης από την Αυστραλία να συμμετάσχει, αίτημα που ουσιαστικά απορρίφθηκε από την κυβέρνηση στην Καμπέρα.

Αυτές οι “λεπτομέρειες” μπορεί να καθυστερήσουν τον χρόνο που χρειάζεται για να τεθεί υπό έλεγχο η κατάσταση ασφαλείας, δήλωσε ο Munro Anderson, επικεφαλής επιχειρήσεων της Vessel Protect, ειδικής σε θέματα θαλάσσιων κινδύνων πολέμου και ασφάλισης.

“Οι εμπορικοί φορείς θα επιστρέψουν στην περιοχή μόνο όταν μπορούν να είναι σίγουροι για την αποτελεσματικότητα των διατάξεων ασφαλείας που εφαρμόζονται”, δήλωσε. “Με τις  τελευταίες εξελίξεις είναι δύσκολο να δούμε πώς επιτυγχάνεται αυτό”.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο


[ad_2]

Source link

Related posts

Προειδοποίηση εμπειρογνωμόνων για ετοιμότητα σε πόλεμο

Ο Τούρκος πρόεδρος «δεν επιτρέπεται να είναι εταίρος της γερμανικής πολιτικής»

Ενέργεια: Γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση αποθηκεύει φυσικό αέριο στην Ουκρανία

Αφήστε ένα σχόλιο