AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αγρίνιο

Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι: “Παράθυρο” από τον Ν. Ταχιάο μόνο για τα επόμενα 21χλμ μέχρι τον Άγιο Βλάση

[ad_1]

Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι: “Παράθυρο” από τον Ν. Ταχιάο μόνο για τα επόμενα 21χλμ μέχρι τον Άγιο Βλάση


Διαγώνιος άξονας Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι: Ούτε μελέτες, ούτε χρήματα όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, σύμφωνα με την οποία “άνοιξε” παράθυρο ο Νίκος Ταχιάος μόνο για τα επόμενα 21χλμ μέχρι τον Άγιο Βλάση.

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Αν θέλει να δει κάποιος το ποτήρι μισογεμάτο στις προθέσεις της Κυβέρνησης για την υλοποίηση του διαγώνιου οδικού άξονα από το Πλατυγιάλι μέχρι τη Λαμία μέρος του οποίου είναι και η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, τότε από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου στη Βουλή μπορεί να κρατήσει την αναφορά του πως το επόμενα 21 χλμ. στη διαδρομή μέχρι τον Άγιο Βλάση θα οδεύσουν για χρηματοδότηση μέσα στο 2024. Αν θέλει όμως κάποιος να δει το ποτήρι μισοάδειο, τότε μπορεί να σταθεί στην αναφορά του πως οι πόροι δεν είναι άπειροι και στις ανολοκλήρωτες μελέτες, που παραπέμπουν ουσιαστικά το έργο στις καλένδες.

Απαντώντας στη σχετική ερώτηση της Χριστίνας Σταρακά, αφού αναφέρθηκε στα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι, στο ύψος Καμαρούλας, που ολοκληρώνονται αυτή την περίοδο, είπε πως «εκπονείται μελέτη και προωθείται για τα υπόλοιπα είκοσι ένα χιλιόμετρα, είναι αυτή τη στιγμή στο στάδιο της ολοκλήρωσης, θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2024, ώστε να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης».

Αναφορικά με τις μελέτες για τη σύνδεση του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια Οδό ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «εκπονούνται μελέτες υπολειπόμενες στο τμήμα Αστακός  -Πλατυγιάλι και στο τμήμα Νέα Γέφυρα στον ποταμό Αχελώου μετά των προσβάσεων. Επίσης, εκπονείται και μελέτη σύνδεσης Ιόνιας Οδού με τον Αστακό, το τμήμα Γέφυρας Γουριάς – Πλατυγιάλι. Αυτές είναι οι μελέτες, των οποίων το τεχνικό αντικείμενο δεν είναι το απλούστερο δυνατόν. Είναι μελέτες, οι οποίες ωριμάζουν, θέλουν το χρόνο τους. Έχουν εκπονηθεί κάποιες από αυτές, αλλά θέλουν επικαιροποίηση με τους νέους κανονισμούς. Θέλουν επικαιροποίηση και κάποιες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οι οποίες έχουν γίνει. Όλα αυτά είναι ενέργειες, οι οποίες γίνονται και οι οποίες συνεκτιμώνται για μελλοντική χρηματοδότηση του συνόλου του έργου».

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του συνόλου του έργου ο Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο για πόρους που δεν είναι ανεξάντλητοι και επικεντρώθηκε στην περίπτωση του ΕΣΠΑ.  «Τα έργα δεν έρχονται από μόνα τους, Δεν έρχονται επειδή αποφασίζει ένας Υπουργός ή αποφασίζουν οι πολίτες μιας πόλης ή ενός νομού ότι αυτά τα έργα θέλουμε. Χρειάζονται βασικά πράγματα. Χρειάζονται μελέτες, χρειάζεται μελέτη κόστους-οφέλους που είναι πάρα πολύ βασική και κυρίως, χρειάζεται μια προτεραιοποίηση» είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών και υπογράμμισε με νόημα πως ένα έργο μπορεί εύκολα να προτεραιοποιηθεί στο ΕΣΠΑ χωρίς να υπάρχουν μελέτες και χωρίς να προκύπτει από αντικειμενικά στοιχεία ότι αυτό είναι ένα έργο το οποίο είναι βιώσιμο και κυρίως απαραίτητο.

Τούτων δοθέντων καταλαβαίνει κανείς ότι ο διαγώνιος άξονας θα προωθεί μάλλον τμηματικά λόγω έλλειψης μελετών και χρηματοδότησης και σειρά φαίνεται να παίρνει το επόμενο τμήμα μέχρι τον Άγιο Βλάση. Από εκεί και πέρα επίσης γίνεται εύκολα κατανοητό από την αναφορά στις μελέτες σύνδεσης του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια Οδό, πως όταν οι μελέτες σέρνονται επί χρόνια κάποια στιγμή σίγουρα θα χρειάζονται επικαιροποίηση με αποτέλεσμα το έργο να παραμένει στα χαρτιά…

Σταρακά: «Μόνο προεκλογικά ψέματα από την κυβέρνηση στον άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία – Αγρίνιο – Καρπενήσι»

Την κοροϊδία της κυβέρνησης Μητσοτάκη προς τους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας για το πολύπαθο έργο του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία – Αγρίνιο – Καρπενήσι έφερε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτησή της η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Χριστίνα Σταρακά.

Η κα Σταρακά υπενθύμισε την σπουδαιότητα του έργου για την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Ακαρνανίας και της Ευρυτανίας και υπογράμμισε ότι «το υφιστάμενο δίκτυο, χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα και δημιουργεί προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών από το Αγρίνιο προς το Καρπενήσι και το αντίστροφο».

Μάλιστα ενώ από το 2012 έχει πραγματοποιηθεί προμελέτη από το 7ο έως το 280 χιλιόμετρο του έργου, αντί να ωριμάσει η μελέτη και να δημοπρατηθεί το τμήμα αυτό, πάγωσε και το έργο έχει μείνει από τότε απραγματοποίητο.

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ απηύθυνε δύο πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση:

«Γιατί δεν ωριμάζει η προμελέτη και δεν δημοπρατείται το έργο από το 7ο έως το 28ο  χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αγρινίου Καρπενησιού από τη στιγμή που υπάρχει προμελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ από το 2012;

Και δεύτερον πείτε μας εάν σκέφτεστε επιτέλους να εντάξετε όλα τα τμήματα του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιονία Οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, τμήμα του οποίου αποτελεί το Αγρίνιο-Καρπενήσι στο νέο ΕΣΠΑ έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο με τη μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και με συγκεκριμένο προϋπολογισμό».

Στην απάντησή του ο παριστάμενος υφυπουργός υποδομών και μεταφορών, Νικόλαος Ταχιάος, δεν έδωσε κανένα απολύτως νέο στοιχείο για το αντικείμενο της επίκαιρης ερώτησης. Αφού ανέφερε ότι «με τα τοπωνύμια της περιοχής δεν είμαι εξοικειωμένος, οπότε δούλεψα λίγο στο Google maps και μπόρεσα να δω την υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου», αρκέστηκε να παραδεχτεί ότι «η αναγκαιότητα ενός έργου είναι προφανής», αλλά υπογράμμισε, δείχνοντας και τις διαθέσεις της κυβέρνησης, ότι αυτή η αναγκαιότητα «δεν σημαίνει ότι όλα τα έργα μπορούν να αναπτύσσονται στον ίδιο χρόνο, πρέπει να υπάρξει ένας χρονισμός ο όποιος έχει να κάνει και με το οικονομικό αντικείμενο του κάθε έργου».

Στη δευτερολογία της η κα Σταρακά τόνισε πως «η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα τα δύο οδικά έργα για τα οποία σας ρωτάω έμειναν στις καλένδες γιατί δεν υπήρχαν ίσως διαθέσιμοι πόροι και δεν υπήρχε και σοβαρή πολιτική βούληση. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι η δικαιολογία των πόρων δεν μπορεί να σταθεί πια. Αν διαβάσατε την εισηγητική του Προϋπολογισμού 2024 που κατέθεσε η Κυβέρνηση σας στη Βουλή θα διαπιστώσατε ότι από το 2020 και μετά η Κυβέρνηση σας διαχειρίζεται πρωτοφανείς ευρωπαϊκούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ».

Και ολοκλήρωσε την παρέμβασή της, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Είναι κοροϊδία να εξαγγέλλει ο κ. Μητσοτάκης τα τμήματα Πλατυγιάλι – Ιονία Οδός και Αγρίνιο – Καρπενήσι, προεκλογικά, και το 2019 και το 2023, και να μην γίνεται τίποτα. Όποιος δεν θέλει να κάνει έργο, 10 χρόνια μελετάει. Υπομονή και ελαφρυντικά πλέον από τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας δε θα έχετε».

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Αγρίνιο: Επιτέλους, φανάρι στη συμβολή Μακρή και Χαριλάου Τρικούπη!

 

[ad_2]

Related posts

Το Εργαστήρι “Παναγία Ελεούσα” για το θάνατο της Μαίρης Χρυσικοπούλου

aitoloakarnanianews

Αγρίνιο: Ασφαλτοστρώνεται το τελευταίο τμήμα της υπό ανακατασκευή Χαριλάου Τρικούπη (εικόνες)

aitoloakarnanianews

Στα 600 ευρώ το λίτρο η τιμή του πραγματικά άθερμου αγριέλαιου.

aitoloakarnanianews

Αφήστε ένα σχόλιο