AITOLOAKARNANIANEWS.GR
Αθλητικα

Το αιχμηρό ρεπορτάζ του Reuters για την τραγωδία στα Τέμπη: «Το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει ευάλωτο σε μελλοντικά ατυχήματα»

[ad_1]

Ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, το Reuters εξετάζει τι έγινε στο διάστημα που μεσολάβησε για να ενισχυθεί η ασφάλεια των τρένων στην Ελλάδα.

Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η χώρα συγκλονίστηκε από την πιο καταστροφική σιδηροδρομική καταστροφή, που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα. Στον απόηχο, η ελληνική κυβέρνηση, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, δεσμεύτηκε να αναμορφώσει το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας, το οποίο είχε υποβαθμιστεί λόγω πολυετούς παραμέλησης. Ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει πώς τα τρένα θα λειτουργήσουν και πάλι με την ασφάλεια στο μέγιστο δυνατό.

«Ωστόσο, δώδεκα μήνες αργότερα, η πραγματικότητα φαίνεται ζοφερή. Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, οι εμπειρογνώμονες σε θέματα ατυχημάτων και οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι αναφέρουν ότι οι σημαντικές βελτιώσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των τρένων παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό ανεφάρμοστες. Αυτή η στασιμότητα είναι ανησυχητική, δεδομένων των στοιχείων που υποδεικνύουν συστημικές ελλείψεις ως παράγοντες που συνέβαλαν στο τραγικό ατύχημα» αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.

«Οι αξιωματούχοι έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη λειτουργικών συστημάτων τηλεχειρισμού και τηλεπικοινωνίας των αμαξοστοιχιών, τα οποία είναι απαραίτητα και επιβάλλονται από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, έχει αναφερθεί ότι το εργατικό δυναμικό εντός του κύριου σιδηροδρομικού φορέα έχει μειωθεί μετά την καταστροφή, αφήνοντας το εναπομείναν προσωπικό να έχει απόλυτη ανάγκη από επικαιροποιημένα προγράμματα κατάρτισης. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι ο αργός ρυθμός των μεταρρυθμίσεων στο κατακερματισμένο σύστημα διαχείρισης των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την προώθηση των μέτρων ασφαλείας».

«Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει ευάλωτο σε μελλοντικά ατυχήματα. Η επείγουσα ανάγκη για μεταρρύθμιση επαναλαμβάνεται από τις θλιμμένες οικογένειες και τους επιζώντες της τραγωδίας, οι οποίοι εξακολουθούν να αναζητούν την απόδοση ευθυνών και διαβεβαιώσεις ότι μια τέτοια καταστροφή δεν θα επαναληφθεί».

«Δεν πήραμε το μάθημά μας και δεν δράσαμε», δήλωσε ο Κώστας Λακαφώσης, ερευνητής ατυχημάτων που εργάζεται για λογαριασμό των οικογενειών των θυμάτων. Η εκτίμησή του δίνει μια ζοφερή εικόνα της σημερινής κατάστασης του σιδηροδρομικού συστήματος: αμετάβλητο και ευάλωτο.

Σε απάντηση αυτών των ανησυχιών, το υπουργείο Μεταφορών υποστήριξε ότι εργάζεται ενεργά πάνω σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναμόρφωση του σιδηροδρομικού συστήματος. Τονίζει επίσης ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, παρά τις αναποδιές, όπως οι εκτεταμένες ζημιές από πλημμύρες τον Σεπτέμβριο.

Η αντίθεση μεταξύ των αισιόδοξων εκθέσεων προόδου της κυβέρνησης και των επικριτικών απόψεων των εμπειρογνωμόνων και των οικογενειών που έχουν πληγεί υπογραμμίζει μια αισθητή ένταση και μια επιτακτική ανάγκη για απτές βελτιώσεις.


[ad_2]

Source link

Related posts

Σάκκαρη: «Νιώθω καλά και πιο ήρεμη»

Δράκου: Σε 28 δευτερόλεπτα επέστρεψε σε τελικό παγκοσμίου πρωταθλήματος

Δημήτρης Μποροβήλος: «Αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις το 2024 ο Αστέρας Τρίπολης»

Αφήστε ένα σχόλιο